Zakonska regulacija
13

Francuska planira stati u kraj samovolji influensera: Varaju i obmanjuju ljude

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Francuski ministar ekonomije Bruno Le Maire mjesecima ljutito ukazuje na prevare i obmane koje na društvenim mrežama objavljuju influenseri. Vladajuća Stranka preporoda i Socijalistička stranka najavile su da će tokom proljeća zakonski regulisati ovo pitanje.

Prema riječima ministra Le Mairea, influenseri imaju veliku težinu i veliku odgovornost. Smatra da ne poštuju postojeća pravila te da se pravila moraju pooštriti.

Internetska ekonomija cvjeta širom svijeta - mnoge kompanije plaćaju influenserima za promociju, a ne televizijskim stanicama. Društvene mreže poput Instagrama, YouTubea, TikToka i Snapchata su veliki prostor za reklamiranje, jer ih koriste milioni ljudi. Pretpostavlja se da je ova industrija samo u Francuskoj vrijedna nekoliko stotina miliona eura.

Influenseri reklamiraju stvari poput automobila i odjeće, ali i mnoštvo sumnjivih proizvoda, kao što su tablete za mršanje, plastičnu hirurgiju i kriptovalute.

Kako piše vanjskopolitički list Politico, Francuska ima stroge zakone kojima se regulišu internet, a izuzetak neće biti ni influenseri. Prema prijedlogu zakona do kojeg je došao spomenuti list, definisat će se pravni status influensera koji žive u inostranstvu, a imaju pravo da djeluju u Francuskoj. To se prije svega odnosi na francuske influensere koji žive u Dubaiju kako bi izbjegli plaćanje poreza.

Predviđeno je i to da se internetske platforme obavežu na to da korisnicima omoguće prijavu prevara.

Francuski parlamentarci će već sljedeće sedmice razmatrati poseban zakon kojim se zabranjuje reklamiranje plastične hirurgije i lijekova, rizičnih finansijskih ulaganja, što se odnosi i na kriptovalute. Uprava za konkurenciju, prava potrošača i kontrolu prevara je soapćila da je većina influensera, nad kojima je vršila kontrolu, prekršila francuske zakone o zaštiti potrošača i reklamiranju.