Tunel ispod Alpa
37

Građen 16 godina pa je zbog nesreće prošle godine bio zatvoren: Najduži tunel na svijetu ponovo u funkciji

S. Š.
Otvaranje Gotthard tunela 2016. godine (Foto: EPA-EFE)
Otvaranje Gotthard tunela 2016. godine (Foto: EPA-EFE)
Tunel Gotthard Base koji je glavna željeznička veza između Švicarske i Italije i ujedno ključna ruta za transport robe ponovo je u funkciji nakon što je više od godinu dana bio zatvoren zbog nesreće koja se dogodila.
Nesreća se dogodila desetog augusta prošle godine kada je teretni voz Švicarskih saveznih željeznica (SBB) iskočio iz šina.

Iskakanje iz šina je dovelo do toga da se voz "zaletio" u kapiju koja razdvaja zapadni i istočni tunel, uzrokujući ozbiljnu štetu. Istraga nakon nesreće otkrila je da su nesreću izazvali sitni prijelomi na točku vagona zbog čega je vagon iskočio iz šina.

Aktivnosti na uklanjanju voza i čišćenju mjesta nesreće također su bile problematične, piše Euronews.

"Trebalo je nekoliko sedmica samo da se ukloni voz i očisti mjesto nesreće. Nakon toga je sav materijal morao biti doveden u tunel. Temperature u tunelu su bile skoro 40 stepeni Celzijusa. Morale su se preduzeti mjere predostrožnosti da se radnici zaštite", rekao je Beat Deuber, šef infrastrukturnih sistema za SBB.

SBB je prošle godine procijenio da bi sanacija štete koštala oko 135 miliona eura, ali je kompanija ove sedmice saopćila da je konačna cijena 159 miliona eura.

Zatvaranje tunela je od bila velika "glavobolja" i ogroman problem za željeznički teretni sektor.

Samo nekoliko dana nakon nesreće u baznom tunelu Gotthard, željeznička pruga Frejus, glavna željeznička veza između Italije i Francuske, zatvorena je zbog klizišta. Ne očekuje se da će se ponovo otvoriti do 2025. godine. Zatvaranje tunela Gotthard i linije Frejus koštalo je željezničke prevoznike koji su aktivni na ovim rutama milione eura.

Gotthard Base Tunel je najduži željeznički tunel na svijetu, koji se proteže 57 kilometara ispod švicarskih Alpa. Bilo je potrebno skoro 17 godina da se završi nakon decenija planiranja.

To je suštinska veza između švicarskog njemačkog i italijanskog kantona, a izgradnja je koštala 9,7 milijardi švicarskih franaka (10,3 milijarde eura).