Historijski poduhvat: Unatoč snažnom vjetru Costa Concordia se polako uspravlja
Daljinski upravljane podmornice, koje kruže oko broda, još nisu pronašle nikakvih tragova ljudskih ostataka. Preživjeli članovi posade kažu da je pronalazak tijela dvoje poginulih prioritet. Nadležni za podizanje broda nadaju se da će do jutra uspjeti dovršiti ispravljanje broda.
Franco Porcellacchia, koji vodi akciju, je u popodnevnim satima rekao da će ona trajati i do 18 sati, a ne 12 sati, koliko je ranije najavljivano.
"Prvo smo mislili da će trajati 12 sati, ali čak i ako bude trajalo 15 ili 18 sati, cilj nam je da sve prođe dobro", rekao je Porcellacchia te je dodao kako do produženja roka nije došlo zbog nekih problema i da su "sretni kako akcija napreduje", piše ANSA. Nakon sedam i po sati akcije, Costa Concordia je bila uspravljena za oko 10 stepeni.
Inžinjeri su počeli ispravljati olupinu broda koji je maknut sa grebena, na kojem je ležao od januara 2012. godine, kada su u nasukavanju poginule 32 osobe. Na bočnoj stani broda su primijećena znatna oštećenja, dok čitavu štetu tek treba procijeniti.
Početak operacije kasnio je tri sata. Nadležni tvrde da se nikada nijedan brod nije spašavao na ovakav način te su brojne nepoznanice, a iz kompanije Titan Micoperi, zadužene za operaciju, tvrde da su analizirali sve moguće situacije.
Zbog nevremena ljudi nisu uspjeli postaviti platformu za praćenje operacije, što je učinjeno u ponedjeljak ujutru, zbog čega je i kasnio početak operacije. Također je trebalo postaviti i novu zaštitu od mogućeg zagađivanja mora.
Podsjetimo, Costa Concordia se nakon udara u podvodni hrid 13. januara 2012. godine naslonila na greben ispred otoka Giglija u Tirenskom moru. U brodolomu su poginule 32 osobe od više od četiri hiljade putnika i članova posade.
"Opasnosti u akciji uspravljanja kruzera su moguće, budući da nikada ranije nije sprovedena takva akcija izvlačenja broda", rekao je šef Civilne zaštite Franco Gabrielli. Uspravljanje bi moglo trajati i nekoliko dana, a kada ga usprave, brod će odvući u obližnju luku i rastaviti.
Costa Concordia je kruzer dug 300 metara i težak 114 hiljada tona, a oko njega su izgrađene platforme od cementa i željeza koje će pomoći u okretanju broda i postavljanju u položaj za plovidbu. Akcija izvlačenja broda koštala je već 600 miliona eura.
Na boku broda, koji se nalazi van vode, postavljeno je devet velikih tankova u koje će se upumpavati voda kako bi se brod lakše uspravio. Isti tankovi postavit će se i na drugi bok broda, kada se uspravi, te će se ispuniti zrakom, kako bi se brod održao na površini.
U operaciji učestvuje 500 ljudi iz 26 zemalja, među kojima se nalazi 120 ronilaca, 70 varioca, 60 pilota, 50 inžinjera, pa čak i 10 biologa koji prate stanje mora.