Iranska mornarica zaplijenila kontroverzni naftni tanker u Omanskom zaljevu
Brod St Nikolas svojedobno je bio uključen u spor s američkim Ministarstvom pravosuđa u kojem je zaplijenjeno milion barela iranske sirove nafte.
Pomorska trgovačka služba Velike Britanije (UKTMO), koja daje upozorenja mornarima na Bliskom istoku, rekla je da je incident počeo rano ujutro 50 milja od obale Omana.
UKTMO je opisao kako je primio izvještaje od upravitelja sigurnosti broda da se čuju "nepoznati glasovi preko telefona" uz kapetana broda.
Rekli su da nisu mogli uspostaviti daljnji kontakt s brodom i da vlasti istražuju incident.
Do razvoja događaja dolazi usred velikih napetosti u obližnjem Crvenom moru, gdje Huti vrše pomorsku blokadu Izraela,
Privatna obavještajna tvrtka Ambrey rekla je da se na brod ukrcalo "četiri do pet naoružanih osoba". Rečeno je da su muškarci pokrili nadzorne kamere dok su se ukrcavali.
Incident je započeo u srijedu rano ujutro u vodama između Omana i Irana, u području kroz koje prolaze brodovi koji dolaze i izlaze iz Hormuškog tjesnaca.
Značajan dio globalne trgovine naftom prolazi kroz Hormuški tjesnac, unatoč činjenici da je posljednjih godina Iran zaplijenio niz brodova u vodama oko tjesnaca od propasti nuklearnog sporazuma s tom zemljom.
St Nikolas se ranije zvao Suez Rajan, povezan s grčkom brodarskom kompanijom Empire Navigation.
U ranijem saopćenju, kompanija sa sjedištem u Ateni priznala je da je izgubila kontakt s brodom koji ima posadu od 18 Filipinaca i jednog grčkog državljanina. Kompanija nije navela pojedinosti.
Brod je dospio u središte pozornosti u februaru 2022. kada je skupina Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana rekla da sumnja da tanker prevozi naftu s iranskog otoka Khargh.
Brod je mjesecima stajao u Južnom kineskom moru u blizini sjeveroistočne obale Singapura prije nego što je iznenada otplovio prema obali Teksasa bez objašnjenja. Brod je iskrcao svoj teret na drugi tanker u augustu, koji je ispustio svoju naftu u Houstonu kao dio naloga Ministarstva pravosuđa.
U septembru je Empire Navigation priznao krivnju za krijumčarenje sankcionirane iranske sirove nafte i pristao platiti kaznu od 2,4 miliona dolara (1,9 milijuna funti) zbog slučaja koji uključuje tanker.