Južna Koreja uklanja betonske barijere s pisti nakon fatalne nesreće
Sedam aerodroma će adaptirati svoja sigurnosna područja na pistama nakon što su pregledani svi južnokorejski aerodromi nakon pomenute nesreće, koja je ujedno i najsmrtonosnija u historiji zemlje.
Avion kompanije Jeju Air je vraćao putnike s Tajlanda nakon Božića kada je obavio hitno slijetanje na aerodrom Muan, a potom udario u betonsku barijeru na kraju piste i eksplodirao.
Uzrok nesreće je još uvijek nepoznat, no eksperti za sigurnost su ranije rekli da bi broj žrtava bio mnogo manji da nije bilo barijere.
Betonska struktura sadrži navigacijski sistem koji pomaže pri slijetanju aviona i poznat je kao lokalizator. Ministarstvo saobraćaja Južne Koreje je saopćilo da se ovaj sistem može naći i na drugim aerodromima u zemlji, ali i u inostranstvu.
Inspektori za sigurnost su identificirali devet takvih sistema, koji se moraju zamijeniti. To uključuje sisteme na aerodromima Muan i Jeju. Zvaničnici su dodali da betonske barijere s aerodroma Muan moraju biti potpuno uklonjene te da se lokalizator treba postaviti na lomljive konstrukcije.
Nakon tragedije se pojavila informacija da u priručniku za rad, koji potiče s početka 2024. godine, stoji podatak da je betonska barijera preblizu kraju piste. U dokumentu, koji je pripremio Korea Airports Corporation, preporučuje se preispitivanje lokacije opreme tokom planiranog proširenja.
Prema riječima iskusnog pilota Chrisa Kingswooda, prepreke unutar određenog raspona i udaljenosti od piste moraju biti lomljive kako bi se raspale ukoliko bi ih avion udario.
Osim barijera, sedam aerodroma mora adaptirati sigurnosne zone na pisti, jer je istragom ustanovljeno da su kraće od preporučenih 240 metara. Sigurnosna zona na aerodromu Muan bila je duga oko 200 metara.
Sigurnosna zona služi za ograničavanje štete na avionu ukoliko avion sleti prije piste, ako produži dalje nakon njenog kraja ili ako skrene u stranu.
Starosna dob putnika aviona B737-800 je bila između tri i 78 godina, ali je većina njih bila u četrdesetim, pedesetim i šezdesetim. Nesreću su preživjela samo dva člana posade.
Istražitelji još uvijek istražuju uzrok nesreće, no pilot je javio da je došlo do sudara s pticama prije nego je odustao od prvog pokušaja slijetanja. Avion se srušio pri drugom pokušaju slijetanja kada se stajni trap nije izvukao.
Snimanje podataka i glasa iz kokpita je zaustavljeno četiri minute prije katastrofe, ustanovljeno je analizom crnih kutija.