Kakav su to ruski avion uništili bjeloruski partizani, samo njih devet je operativno
A-50 je modificirana verzija transportnog aviona Iljušin Il-76, koji je dizajniran u Sovjetskom Savezu 1960-ih. A-50 je prvi put predstavljen 1984. godine i od tada je u službi, prolazeći kroz razne nadogradnje i modernizacije kako bi držao korak s tehnologijom i razvojem vojnih potreba.
Jedna od najznačajnijih karakteristika A-50 je njegova masivna rotirajuća radarska kupola postavljena na vrhu trupa. Ova radarska kupola poznata je kao Shmel ili "bumbar" i ima domet do 400 kilometara, što mu omogućuje otkrivanje i praćenje više ciljeva istovremeno. Radarski sistem također ima napredne sposobnosti za razlikovanje različitih vrsta ciljeva, uključujući zrakoplove, projektile i vozila na zemlji.
A-50 može djelovati na velikim visinama, do 12.000 metara, što mu daje značajnu prednost u odnosu na druge avione. Mougćnost praćenja sa velike visine od drugih aviona ga čini kritičnim sredstvom za ruske vojne operacije.
Uz napredni radarski sustav, A-50 je također opremljen sofisticiranom opremom za komunikaciju i obradu podataka. Ova oprema omogućuje zrakoplovu prijenos informacija u stvarnom vremenu ruskim zemaljskim zapovjednim centrima, omogućujući vojnim zapovjednicima donošenje informiranih odluka na temelju najnovijih dostupnih informacija.
Odlična vijest za Ukrajince je da su ruske zračne snage do jučer imale samo pet operativnih aviona A-50 i četiri A-50U. Ukrajinski izvori navode da su u bazi Mačulišči, gdje su bjeloruski pobunjenici oštetili avion, bili stacionirani avioni A-50U koji su redovito letjeli uz borbene avione MiG-31 duž bjelorusko-ukrajinske granice. Dakle, uništeni avion najvjerojatnije je bio A-50U.