Kapetan aviona Ethiopian Airlinesa nije vježbao na simulatoru za Boeing 737 Max 8
Getachew je trebao na trening krajem marta, dva mjeseca nakon što je Ethiopian Ailines dobio jedan od prvih simulatora.
Nesreća Ethiopian Airlinesa se dogodila 10. marta, dok se isti model kompanije Lion Air suršio u Indoneziji u oktobru. Zbog toga je pokrenuta jedna od najvećih istraga u historiji avijacije te je fokusirana na sigurnost novog automatizovanog sistema, kao i na to da li ga je posada na pravi način razumjela.
U oba slučaja su piloti izgubili kontrolu nedugo nakon polijetanja te su se pokušavali izboriti i spriječiti rušenje aviona, no bezuspješno.
Boeing 737 Max 8 je u službu ušao prije dvije godine te ima novi automatski sistem nazvan MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) zadužen za sprečavanje gubitka uzgona koji može rezultirati nekontrolisano padanje aviona.
"Boeing nije poslao uputstva za MCAS. Zapravo, saznali smo više o MCAS sistemu iz medije nego od Boeinga", izjavio je jedan od pilota Ethiopian Airlinesa.
Nakon posljednje nesreće je flota Boeinga 737 Max 8 prizemljena širom svijeta, a Boeing je dao uputstva o tome kako treba reagovati na aktiviranje MCAS softvera. Boeing je obećao i da će unaprijediti sistem.
Generalo, piloti uglavnom vježbaju na simulatorima svakih šest mjeseci. U slučaju Ethiopian Airlinesa nije poznato da li je prvi oficir Ahmednur Mohammed (25), koji je također poginuo u nesreći, vježbao na simulatoru. Također, zasad se ne zna da li su Yared ili Ahmednur vježbali na starijem simulatoru za 737.
"Mislim da je Boeing potcijenio razlike između modela 737 NG i Max 8. Proizvođači simulatora se također nisu trudili, a operateri nisu razumjeli o kolikoj razlici se radi", izjavio je za Reuters bivši američki pilot i bivši predsjedni Američkog udruženja pilota John Cox.
Boeing 737 Max 8 je ušao u službu 2017. godine, ali su piloti starijeg modela 737 morali samo obaviti trening na kompjuteru. Do decembra, dva mjeseca nakon rušenja aviona Lion Aira i pogibije 189 ljudi, glavni proizvođač simulatora CAE Inc je dostavio samo četiri Max simulatora aviokompanijama. U to vrijeme je CAE Inc imao narudžbe za 30 Max simulatora vrijednih između 6 i 15 miliona eura.
Najveći korisnik modela 737, kompanija Southwest Airlines, neće imati prvi Max simulator do oktobra.