Kečeri, atentati i McDonald's: Kako je Trump poveo najluđu kampanju u historiji SAD-a
Iako je i 2016. godine pomjerio granice konvencionalne američke politike, Trump je osam godina kasnije, u kampanji protiv protukandidatkinje Kamale Harris, ponovo šokirao i unio stvari u predsjedničku kampanju koje bi trebale postati "novo normalno" u SAD-u.
Prije svega, treba reći da kod Trumpa postoji i konvencionalni aspekt kampanje. Radi veliki broj skupova, a plaća i veliki broj TV reklama gdje Harris pokušava predstaviti kao radikalnu ljevičarku, ali pravi uspjeh mu donosi ono što nikada prije nismo mogli vidjeti unutar jedne predsjedničke kampanje, barem ne u ovoj mjeri.
Kampanja prilagođena 21. vijeku
Najviše "odudara" broj podcasta koje Trump radi, što signalizira da je njegov tim shvatio gdje se nalazi budućnost medija. Dok je njegov potpredsjednik J.D. Vance zadužen za TV intervjue, Trump je posjetio nekoliko velikih podcasta gdje je imao višesatne razgovore.
Tako je došao kod internetske superzvijezde Logana Paula, kao i kod komičara i poznatog podcast voditelja Andrewa Schulza. Prvo gostovanje bilo je također kod popularnog streamera Adina Rossa. Svim gostovanjima je zajedničko što su prikupili milione pregleda i rezonirali s mladim glasačima, grupom koja je ipak više naklonjena Harris.
Ipak, njegovo posljednje gostovanje je dobilo posebnu pažnju, a razlog je voditelj. Naime, Trump je došao na razgovor s Markom Calawayjom, koji je puno poznatiji pod svojim pseudonimom "Undertaker", imenom kojeg je nosio u svojoj kečerskoj karijeri.
On je od 1990. do 2022. godine bio jedno od najvećih imena u kompaniji WWE, a čiji sada već bivši vlasnik Vince McMahon ne krije dobre odnose s Trumpom, koji je više puta gostovao na njihovim događajima. Tako je i upoznao Calawayja, te pristao na dolazak u njegov podcast.
Uloga Barrona Trumpa
Vrijedi istaći da je više američkih medija navelo da ova gostovanja Trumpu preporučio njegov sin Barron, koji sada ima 18 godina. On je prije osam godina postao poznat po tome što je, dok je njegov otac imao pobjednički govor, skoro zaspao na bini, a čini se da je danas bitan član njegovog tima.
Barron je svom ocu, prema izvještajima američkih medija, istakao da mlađi glasači ne gledaju TV, već da slušaju podcaste, te da ako hoće da se približi njima, mora prilagoditi kampanju, što je on i uradio.
Treba još dodati i gostovanje Trumpa kod Joea Rogana u najpopularnijem podcastu na svijetu. Za manje od 24 sata od objave, ova epizoda je skupila čak 26 miliona pregleda, što dokazuje da je to bio dobar potez Trumpove kampanje.
Atentati iskorišteni u kampanji
Interesantan detalj ove kampanje su i dva pokušaja ubistva na predsjedničkog kandidata Republikanske stranke. Prvi atentat je izvršen 13. jula, a Trump je pogođen u uho.
Drugi put je, srećom, Tajna služba SAD-a uspjela uhapsiti osobu koja je planirala ubiti bivšeg predsjednika ove države, a koja se nalazila u blizini njegovog golf kluba na Floridi.
Oba ova događaja Trump intenzivno koristi u kampanji, a posebno se to odnosi na prvi atentat. Slika Trumpa koji, okružen agentima Tajne službe, diže šaku u zrak, te fotografije njega s krvavim uhom postale su hit među konzervativcima, a na društvenim mrežama se često dijele.
Iako su svi visokorangirani članovi Demokratske stranke osudili napade na život svog političkog protivnika, Trumpov tim se nije libio od aktivnog korištenja ovih događaja kako bi rekao da su oni "pozivali na nasilje" te da su "glavni krivci" za ove pokušaje ubistva.
Provokacija protivnice
Međutim, vjerovatno će kao ključni moment biti izdvojen događaj iz finiša kampanje. Naime, Trump je u gradu Feasterville, savezna država Pennsylvanija, došao u lokalni McDonald's gdje je radio u kuhinji i dijelio hranu posjetiocima.
Prilikom dolaska, Trump se referirao i na to da je Harris tvrdila da je radila u McDonald'su, za šta on kaže da je "laž", iako za to nema dokaza. Trump je rekao da je "sada i službeno radio duže u McDonald'su od Harris", što je bio direktan udarac na njenu kampanju, koja se djelomično bazira na njenom odrastanju u srednjoj klasi.
Ovaj potez se može nazvati političkom genijalnošću, jer je u jednom uspio rezonirati sa srednjom i nižom ekonomskom klasom u SAD-u, kao i direktno udariti na kampanju.
Pored toga, McDonald's je ikonski američki brend s kojim se veliki broj građana identifikuje, a vidjeti jednog biznismena, političara i bivšeg predsjednika u njihovoj kecelji, koji dijeli pomfrit i hamburgere, će sigurno biti jedna od definirajućih fotografija ove ultimativno nekonvencionalne kampanje.
Kampanja za izučavanje
Ako Trump dođe do pobjede na novembarskim izborima, njegova kampanja će se smatrati nacrtom moderne političke strategije koja inkorporira savremeno djelovanje, dok ovo konvencionalno delegira ljudima ispod lidera.
Kada uzmemo u obzir da je Harris pokušala isto, sa podrškom najveće muzičke zvijezde na svijetu Taylor Swift, kao i s mnogobrojnim poznatim osobama na njenim skupovima te s gostovanjima na podcastima, vidi se da je Trump ovogodišnjom kampanjom promijenio paradigmu američke politike u ovom kontekstu.