Misterija o padu aviona u Južnoj Koreji: Zašto su crne kutije prestale snimati četiri minute prije nesreće?
Dužnosnici koji istražuju najsmrtonosniju avionsku nesreću u zemlji u gotovo tri desetljeća nadali su se da će informacije iz takozvanih crnih kutija rasvijetliti zašto je let Jeju Aira 7C 2216 iz Bangkoka 29. decembra sletio na trbuhu na aerodromu Muan, eksplodirajući u vatrenu kuglu.
U nesreći je poginulo 179 putnika i članova posade. Dvoje ljudi je preživjelo.
Južnokorejsko ministarstvo saobraćaja saopćilo je u subotu da su snimač glasa u pilotskoj kabini (CVR) i snimač podataka o letu (FDR) iz Boeinga 737-800 prestali raditi četiri minute prije pada.
U saopćenju je ministarstvo navelo kako nije jasno zašto su uređaji prestali snimati, dodajući da će raditi na utvrđivanju uzroka.
"Podaci CVR i FDR važni su podaci za istrage nesreća, no istrage nesreća provode se istragom i analizom različitih podataka, stoga planiramo dati sve od sebe kako bismo tačno utvrdili uzrok nesreće", rekli su iz ministarstva.
Snimač glasa u pilotskoj kabini prvo je analiziran lokalno, a kasnije poslan u Sjedinjene Države na unakrsnu provjeru, saopćilo je ministarstvo.
Snimač podataka o letu, koji je bio oštećen i bez konektora, poslan je prošle sedmice u Nacionalni odbor za sigurnost prometa u SAD-u na analizu, nakon što su južnokorejske vlasti zaključile da ne mogu izvući podatke iz crne kutije zbog oštećenja.
Ta je nesreća bila najsmrtonosnija u zemlji od 1997. godine, kada se Boeing 747 Korean Air Linesa srušio u džungli Guama, uz gubitak 228 života.
Još nije jasno što je uzrok, a očekuje se da će istraga trajati mjesecima. Snimka pada pokazala je da se u trenutku prinudnog slijetanja nije vidio ni stražnji ni prednji stajni trap.
Prije prinudnog slijetanja, pilot je obavio pomoćni poziv i upotrijebio izraze "nalet na ptice" i "naokolo", prema dužnosnicima, koji su također rekli da je kontrolni toranj upozorio pilota na ptice u tom području.
Još jedna sporna tačka bio je betonski nasip u koji je avion udario pri slijetanju. Mnogi aerodromi nemaju slične strukture tako blizu pista, prema avionskim stručnjacima.
Južnokorejska policija prošle je sedmice također pretresla ured Jeju Aira u Seulu i operatera međunarodnog aerodroma Muan u sklopu svoje istrage, izvijestio je Reuters.