Imaju iskustva
59

Na aerodromu u Amsterdamu se pripremaju za distribuciju vakcina

N. V.
Jedno od najvećih sjedišta farmaceutskih proizvoda i njihove distribucije (Foto: EPA-EFE)
Jedno od najvećih sjedišta farmaceutskih proizvoda i njihove distribucije (Foto: EPA-EFE)
Uskoro bi trebalo da regulatori odobre neke od vakcina protiv korone, a čim one budu proizvedene, potreban je brz i siguran transport kako bismo u najkraćem roku stavili tačku na pandemiju. Zbog toga se aerodrom u Amsterdamu već priprema za distribuciju.

U skladištima i hladnjačama na amsterdamskom aerodromu Schiphol radnici se već pripremaju za ono što će nastupiti sljedeće godine, odnosno pripremaju sve potrebno za tovare vakcina koje će avioni distribuirati širom svijeta na ultra niskim temperaturama.

Schiphol je glavno sjedište farmaceutskih proizvoda u Holandiji i već su rukovali vakcinama koje se koriste u ispitivanjima, zbog čega je i šef KLM-a uvjeren da će operacije distribucije "hladnog tereta" proći bez problema.

"Spremni smo. Za naše društvo i industriju je od presudne važnosti da ove vakcine stižu u najbržem mogućem tempu", rekao je Pieter Elbers, izvršni direktor KLM-a.

Osoblje Air Francea i KLM su pripremili četiri spremnika za pošiljku ove smrznute vakcine za kanadski Toronto. Noseći debele plave rukavice radnici su suhi led sipali u kontejnere koji također imaju sistem rashlađivanja koji je potreban da bi vakcine ostale na niskoj temperaturi.

Ovaj aerodrom u Amsterdamu je drugo najveće središte farmaceutskih proizvoda u Evropi, nakon onog u Frankfurtu. Očekuje se da će ovaj aerodrom odvoziti vakcine u Indiju, Italiju, SAD, afričke zemlje, ali i da će biti polazna tačka za vakcine koje su proizvedene u Evropi.

"Schiphol će sigurno biti jedan od glavnih aerodroma za vakcine. Naš tržišni udio na rutama kojima letimo u okviru redovnog farmaceutskog poslovanja iznosi 10-20 posto, stoga očekujemo da će barem toliki postotak vakcina biti distribuiran s našeg aerodroma", rekao je to globalni šef farmaceutske logistike za Air France-KLM Cargo Marcel Kuijn.

Iako ni američki ni evropski regulatori još uvijek nisu odobrili nijednu vakcinu protiv koronavirusa, ona koju su razvili Pfizer i BioNTech je najbliža tome, a zatim i proizvodnji i distribuciji.

Pfizerova se transportuje na -70 stepeni celzija, za Moderninu vakcinu nisu potrebne tako niske temperature, a za Oxfordovu vakcinu je potrebna normalna temperatura od dva do osam stepeni celzija.