Prema nacionalnim procjenama, u Njemačkoj će do 2025. godine nedostajati 25.000 učitelja, a u Portugalu 30.000 do 2030. godine, dok u Francuskoj trenutno ima 4.000 upražnjenih nastavničkih mjesta.
Za Erica Charbonniera, obrazovnog stručnjaka pri OECD-u, pandemija COVID-a dala je "vidljivost" učiteljskoj profesiji i istaknula probleme oko njezine privlačnosti.
Ali drugi su ponudili drugačija objašnjenja.
Regis Malet, profesor obrazovanja na Univerzitetu u Bordeauxu, rekao je da je nedostatak uzrokovan "niskim plaćama, posebno u Francuskoj, ali i pogoršanjem radnih uvjeta, statusa i više simboličke dimenzije koja se snažno osjeća tj. nedostatku obzira i priznanja."
"Poučavanje se promijenilo od posla s visokom dodanom društvenom vrijednošću, prestiža, do oblika neizvjesnosti u poslanju, gubitka smisla i konačno nesklada između škole i života", dodao je Malet.
U Francuskoj su neviđene poteškoće pri zapošljavanju navele Ministarstvo obrazovanja da pomakne rok za prijavu za učitelja u školskoj godini 2023. godini zbog nedostatka kandidata.
Francuski senator Gerard Longuet u junu je predstavio izvještaj u kojem se kaže da je, na evropskoj razini, privlačnost nastavničke profesije "opći problem, bez obzira na razinu plate".
Njemačka, Portugal, Švedska i Italija također se suočavaju s masovnim penzinisanjem, što će pogoršati nedostatak nastavnika, pojasnio je Charbonnier.
Na razini osnovne škole 60 posto učitelja starije je od 50 godina u Italiji, 37 posto u Njemačkoj, 42 posto u Portugalu, 36 posto u Švedskoj i 23 posto u Francuskoj, prema OECD-u.
Nedostatak nastavnika nije samo problem u državama Evrope, nego i na drugim kontinentima.
Zemlje od Nigera u Africi do Sjedinjenih Američkih Država (SAD) također imaju problema s pronalaženjem i zadržavanjem nastavnika.
Oko 69 miliona učitelja u svijetu nedostaje da bi se postiglo univerzalno osnovno obrazovanje do 2023. godine, otkrio je dokument UNESCO-a objavljen u oktobru.
U podsaharskoj Africi u prosjeku postoji jedan kvalificirani učitelj na 56 učenika osnovnih škola i jedan na svakih 55 učenika srednjih škola, prema Borhene Chakroun, direktorici politika i sistema obrazovanja pri UNESCO-u, prenosi Euronews.