Više odgovornih aktera
12

Nevjerovatan propust u Španiji: Za 258 miliona eura kupljeni vozovi preveliki za postojeće tunele

B. R.
I španska nacionalna željeznička kompanija Renfe odgovorna za propust pri nabavci novih vozova (Foto: EPA-EFE)
I španska nacionalna željeznička kompanija Renfe odgovorna za propust pri nabavci novih vozova (Foto: EPA-EFE)
Španija je za 258 miliona eura kupila vozove koji su preveliki za postojeće tunele, a zbog čega će se cijeli dugotrajni proces nabavke morati ponoviti.

Od kada je veliku grešku krajem prošlog mjeseca otkrio list El Comercio otkaz su dobile dvije osobe. Nacionalna željeznička kompanija Renfe je 2020. naručila 31 prigradski voz kojima su se trebali zamijeniti zastarjeli vozovi u slabo povezanim pokrajinama Asturias i Cantabria koji se nalaze na sjeveru zemlje.

Okončanje obnove voznog parka je bilo planirano za 2024., ali će vjerovatno biti prolongirano za 2026. Ispostavilo se i to da je španski proizvođač CAF na grešku ukazao u martu 2021. Miguel Ángel Revilla, predsjednik pokrajine Cantabria, grešku je nazvao neopisivom gluposti.

Ko je kriv

Kako je objavio Euronews, za grešku je odgovorno više aktera, među kojima su Renfe, CAF, javna kompanija koja upravlja željezničkom infrastrukturom Adif i Državna agencija za željezničku sigurnost (AESF). Nakon što je posao povjeren CAF-u, Renfe je osigurao mjerenja na osnovu specifikacija za koje tvrdi da im je dostavio Adif. CAF je kasnije upozorio da specifikacije možda nisu tačne.

Željeznička mreža u spomenutom dijelu Španije je izgrađena u 19. stoljeću i prostire se na planinskom krajoliku. Čine je i tuneli različitih dimenzija koje nisu jednake standardizovanim, modernim dimenzijama. Otkaz su dobili jedan od Renfeovih direktora i Adifov šef inspekcije.

Ministrica saobraćaja Raquel Sanchez je izjavila da je tek odnedavno upoznata s problemom. Pokrenula je internu reviziju o tome ko je znao da problem postoji i zašto dimenzije vozova nisu ranije problematizovane. Generalni sekretar za infrastrukturu Xavier Flores je priznao da je za ovaj problem saznao prije nekoliko mjeseci.

Šta će biti s naručenim vozovima

S obzirom na to da su vozovi još bili u fazi projektovanja, njihova proizvodnja nije završena. Cijeli dugotrajni proces će se morati ponoviti. U ponovljenom procesu koristit će se dimenzije postojećih vozova. Adif će morati ažurirati podatke kako se ovaj problem ne bi ponovio.

Slična greška u Francuskoj 2014. godine

Nije prvi put da se desila ovakva greška - francuska željeznička kompanija SNCF je 2014. naručila 2.000 vozova koji su bili preširoki. I tada je greška uzrokovana time što u obzir nije uzeto postojeće stanje. Međutim, u ovom slučaju vozovi su već bili napravljeni zbog čega su se morali napraviti novi peroni, a što je mnogo koštalo, piše Euronews.