Most smrti
255

Otvoren najduži most na svijetu: Kinesko čudo koštalo 20 milijardi dolara

Klix.ba
Kineski predsjednik Xi Jinping otvorio je i službeno najduži most na svijetu, nakon devet godina gradnje. Most je dug 55 km i povezuje Hong Kong s Macauom i kineskim gradom Zhuhai, javlja BBC.

Most je koštao nevjerovatnih 20 milijardi dolara, a tokom izgradnje ovog projekta poginulo je najmanje 18 radnika.

Predsjednik Xi Jinping je prisustvovao ceremoniji otvaranja mosta koji se održao u Zhuhaiju zajedno sa čelnicima Hong Konga i Macaua.

Zanimljivosti o mostu

Sagrađen je u obliku slova Y i povezuje tri ključna primorska grada u južnoj Kini Hong Kong, Macau i Zhuhai.

Dizajniran je tako da može izdržati zemljotrese i tajfune.

Za njegovu izgradnju korišteno je 400 hiljada tona čelika, što je dovoljno za izgradnju 60 Eiffelovih tornjeva.

Mukotrpna gradnja bila je obilježena prekoračenjem rokova i prekoračenjem budžeta.

Sada kada je most otvoren put od Međunarodnog aerodroma Hong Kong do istočne obale Macaua bit će skraćen sa sadašnjih četiri sata na samo 30 minuta, prema službenim procjenama.

Međutim, mostom se neće moći voziti bilo ko. Naime, svi oni koji se budu željeli voziti mostom moraju imati posebne dozvole, dodijeljene kvotnim sistemom, a sva vozila će plaćati cestarinu.

Javni prijevoz se neće služiti mostom, već samo privatni automobili.

Vlasti su prvobitno procijenile da će preko mosta svaki dan preći blizu 9.200 vozila, no kasnije su smanjile svoje procjene nakon što su izgrađene nove prometne mreže u regiji.

Kineski stanovnici kritikovali su ovaj projekt i nazvali ga "most smrti", jer je osim poginulih, na njegovoj izgradnji i povrijeđeno stotine radnika.

Također, bilo je zabrinutosti i zbog lošeg uticaja izgradnje mosta na okoliš. Ekološke grupe kažu kako je projekt možda prouzročio ozbiljnu štetu morskom životu na tom području. Naime, broj jedinki vrlo rijetke vrste kineskog bijelog delfina smanjio se sa 148 na 47 u posljednjih deset godina.

"Projekt je učinio nepovratnu štetu na moru", rekla je Samantha Lee, pomoćnica direktora u sektoru za očuvanje okeana u WWF-u.

Prema procjenama most će zaraditi blizu 86 miliona dolara godišnje od cestarina, dok su kritičari most nazvali "velikim bijelim slonom" koji ne garantira ekonomski povratak.