Piloti upozoreni na senzore Boeinga 737 Max nakon pada aviona Lion Aira
Boeing je saopćio da njegovi istražitelji rade na analizi pada aviona Lion Aira u kojem je poginulo 189 osoba, a ustanovljeno je da je jedan od sezora za ugao (angle of attack) na potpuno novom avionu davao pogrešna očitanja.
Eksperti kažu da je ugao ključan parametar koji pomaže sistemima aviona da "razumiju" da li je nos previsoko u odnosu na strujanje zraka, fenomen koji može uzrokovati propadanje aviona. Neki moderni avioni imaju sisteme za korigovanje položaja krila kako bi se let sigurno nastavio. Postoje i procedure koje piloti trebaju slijediti u slučaju nedostatka podataka zbog oštećenih senzora, no, još uvijek nije jasno koliko je posada aviona Lion Aira imala da reaguje.
Boeing 737 Max ima tri takva senzora čija pogrešna očitanja mogu uzrokovati usmjeravanje nosa oštro prema dolje kako bi se osigurao zrak pod krilima i izbjeglo propadanje.
Boeing je dostavio 219 aviona 737 Max širom svijeta, a ima još 4.564 narudžbe. Radi se o ekonomičnijoj verziji najprodavanije 737 serije aviona. Nesreća Lion Aira je bila prva za novu verziju aviona koja se počela koristiti prošle godine.
Indonezijske vlasti su preuzele podatke iz crne kutije koji pokazuju da je indikator u kokpitu aviona bio oštećen tokom posljednja četiri leta. Potraga za drugom crnom kutijom je u toku.