Studija Svjetske banke
68

Podzemne željeznice smanjuju polovinu od ukupne količine ugljendioksida u gradovima

B. R.
Berlin (Foto: EPA-EFE)
Berlin (Foto: EPA-EFE)
Istraživanjem Svjetske banke, koje je provedeno u 192 grada širom svijeta, podzemna željeznica je zaslužna za smanjenje polovine od ukupne količine ugljendioksida (CO2) u svakom gradu pojedinačno.

Riječ je o količini ugljendioksida koja bi se emitovala da stanovništvo umjesto podzemne željeznice koristi automobile, autobuse ili motocikle. To smanjenje na globalnom nivou iznosi 11 posto.

Osim toga, utvrđeno je da se podzemnom željeznicom poboljšava produktivnost i zdravlje stanovništva. Međutim, izgradnja podzemne željeznice je skupa. Prema pojedinim podacima, izgradnja jednog kilometra košta čak 200 miliona dolara. Veliki je broj gradova koji nemaju finansijska sredstva za izgradnju podzemne željeznice.

Istraživanjem Svjetske banke je potvrđeno koje sve benefite donosi podzemna željeznica. Dakle, investiranje u ovaj oblik javnog prijevoza predstavlja opravdanu investiciju.

Procjena je da će se uduplati potrebe za prijevozom u urbanim područjima do sredine 21. stoljeća. To će znači da će biti čak 2,1 milijarda putničkih vozila koja će emitovati 4,6 milijardi tona ugljendioksida.