Posada palog azerbejdžanskog aviona dala sve od sebe da spasi putnike, slave ih kao heroje
Dok izlaze potresni detalji o posljednjim trenucima leta 8432 Azerbaijan Airlinesa, koji se srušio u srijedu u Aktauu, posada leta koja je davala sve od sebe da spasi putnike do posljednjeg trenutka pozdravljena je kao heroj.
Azerbajdžanski zračni prijevoznik objavio je imena pet članova posade, identificirajući Igora Kšnjakina i Aleksandra Kaljaninova kao pilote, a Hokumu Alijevu, Zulfugara Asadova i Aydana Rahimlija kao članove osoblja.
Prema avioprijevozniku, u avionu Embraer 190 bilo je 37 državljana Azerbajdžana, šest iz Kazahstana, tri iz Kirgistana i 16 državljana Rusije.
Ukupno 29 putnika preživjelo je nesreću, dok je 38 poginulo kada su piloti pokušali prinudno sletjeti u blizini kazahstanskog grada Aktau.
Izvori iz azerbajdžanske vlade ekskluzivno su potvrdili za Euronews u četvrtak da je ruski projektil zemlja-zrak uzrokovao pad.
Prema izvorima, projektil je ispaljen na let 8432 tokom zračne aktivnosti drona iznad Groznog, a šrapnel je pogodio putnike i kabinsko osoblje dok je eksplodirao pored aviona usred leta.
Vladini izvori rekli su Euronewsu da oštećeni avion nije smio sletjeti ni u jednu rusku zračnu luku unatoč zahtjevima pilota za hitno slijetanje, te mu je naređeno da leti preko Kaspijskog mora prema Aktau u Kazahstanu.
Prema podacima, GPS navigacijski sistemi aviona bili su ometani cijelom putanjom leta iznad mora.
Kapetan Kshnyakin, prvi oficir Kalyaninov i glavna menadžerka Aliyeva izgubili su živote u nesretnom slijetanju, dok su dvije stjuardese, Asadov i Rahimli, navodno preživjele i liječene su u bolnici u četvrtak.
Porodica Aliyeve, menadžerke lete koja je poginula u nesreći, odala joj je počast, rekavši da je “uvijek govorila da se ponosimo njome”.
Aliyevin glas može se čuti u jezivom videu koji je snimio putnik usred leta u kojem se čuje kako pokušava utješiti kabinu.
Njena porodica izjavila za novinsku agenciju APA da je Aliyeva radila za Azerbaijan Airlines od 2016. godine, da je bila "vesela osoba" i da je studirala pravo prije nego što je odlučila postati stjuardesa.
“Posjetila je mnoge zemlje i uvijek nam je govorila da budemo ponosni na nju. Jednom, nakon povratka s putovanja, rekla je da im se avion umalo srušio... Ovaj put se dogodila nesreća, a moja kći nije mogla preživjeti", ispričala je Aliyina porodica.
Kapetan Kshnyakin imao je iskustvo leta od preko 15.000 sati, od čega 11.200 sati kao kapetan, prema Azerbaijan Airlinesu.
On i prvi oficir Kalyaninov pokazali su izvanrednu vještinu letenja, prema stručnjacima, dok su uspjeli preletjeti oštećeni avion preko Kaspijskog jezera i srušiti se samo 3 kilometra od piste aerodroma Aktau.
Na temelju snimke mjesta nesreće i olupine aviona, zrakoplovni stručnjaci zaključili su da se čini da je lijevi horizontalni stabilizator Embraera 190 probušen šrapnelima i da je aviona izgubio većinu svojih hidrauličkih sistema, vjerovatno uključujući kontrolu kormila.
Videozapisi koje su analizirali stručnjaci pokazuju da su piloti bili prisiljeni mijenjati brzinu aviona, spuštajući se kako bi dobili na brzini i penjući se kako bi usporili kako bi mogli upravljati avionom, što je rezultiralo onim što je poznato kao phugoidno gibanje ili oscilacija.
Čini se da piloti nisu imali izbora meko prizemljiti avion i morali su pokušati prinudno slijetanje.
Azerbajdžanska novinska agencija Trend izjavila je da je posljednji potpuni tehnički pregled aviona obavljen prošlog oktobra.
Prema avioprijevozniku, avion Embraer 190, registriran kao 4K-AZ65 i proizveden 2013. godine, izvršio je ukupno 9.949 slijetanja i skupio oko 15.257 sati leta prije nesreće.