Prvi rezultati istrage leta Singapore Airlinesa: Avion usljed turbulencija u pet sekundi pao za 54 metra
Singapurski istražitelji su preuzeli podatke iz aviona, a koji su registrovani tokom leta. Iz Singapore Airlinesa su saopćili da sarađuju s istražiteljima te da i dalje pružaju podršku putnicima i posadi, što znači i to da snose medicinske troškove.
Preliminarni rezultati istraživanja singapurskog Ureda za istraživanje sigurnosti u transportu (TSIB) govore da su se desile brze promjene u gravitacijskoj sili (G) i smanjenju visine. Gubitak na visini za 54 metra je skoro jednak visini Krivog tornja u italijanskoj Pisi. Konstatovano je da su povrijeđeni oni koji nisu bili vezani sigurnosnim pojasom.
Primijećeno je da je let bio u redu sve dok nije prelijetao iznad područja na kojem se razvijaju konvektivne aktivnosti, leteći iznad Mijanmara na visini od 11.300 metara.
"Brza promjena u G sili za 4,6 sekundi je rezultirala smanjenjem visine za 54 metra, tj. sa 11.387 metara na 11.333 metra. Ovaj slijed događaja je izgledno doveo do povrede posade i putnika. Nakon što je kabinsko osoblje obavijestilo pilote da ima povrijeđenih putnika, donesena je odluka da se avion preusmjeri prema aerodromu Suvarnabhurni u Bangkoku", navedeno je u izvještaju TSIB-a.
Otprilike 17 minuta nakon turbulencija, piloti su mogli da kontrolisano smanje visinu letjelice. U izvještaju je istaknuto i to da avion nije nailazio na ozbiljnije turbulencije tokom leta prema Bangkoku. Piloti su zatražili da medicinske službe dočekaju putnike po slijetanju. U TSIB-u, koji djeluje pod Ministarstvom transporta Singapura, ukazao je da se istraga nastavlja.
U avionu Boeing 777-300ER bilo je 211 putnika i 18 članova posade. Život je izgubio 73-godišnji Geoff Kitchen koji je tokom turbulencija imao srčani udar dok su 104 putnika transportovani u bolnicu u Bangkoku. Među putnicima su bili 27-godišnji Ali Bukhari i njegova supruga Ramiza. Bukhari je u izjavi za BBC kazao da je avion bio u "slobodnom padu".
"Bilo je zastrašujuće. To je isto kao da se spuštate niz tobogan. Sve maske za kisik su aktivirane, dijelovi u unutrašnjosti aviona su oštećeni. Mislio sam da se to desilo usljed siline turbulencija, ali mnoga oštećenja su se desila zbog toga što mnogi nisu bili vezani. Bilo je krvi na krovu. To je bio potpuni haos. Mnogo ljudi je bilo na podu", prisjetio se Bukhari.
Direktor bolnice u Bangkoku Samitvej Srinakarin je prošle sedmice izjavio da su u početku liječili šest osoba zbog povreda lobanje i mozga, 22 osobe zbog povrede kičme i 13 osoba zbog povrede kostiju, mišića i drugih organa, prenosi BBC.