Rusija je u Ukrajini izgubila 23 napredna jurišna helikoptera, među najubojitijim su na svijetu
Broj izgubljenih letjelica čini 25 posto ukupne flote jurišnih helikoptera i to je samo dio gubitaka koje je Rusija pretrpjela nakon što je napala Ukrajinu. Poznato je da su ruski vojnici napuštali najnaprednije sisteme naoružanja na ukrajinskom teritoriju, a ukrajinske zračne snage su obarale napredne ruske borbene avione.
Jurišni helikopteri Ka-52 su ušli u službu nešt prije početka konflikta, a već sada je izgubljena četvrtina ukupne flote. Osim ovog tipa helikoptera, Rusi su ostali i bez drugih letjelica poput transportnih helikoptera te Mi-24, Mi-35 Hind i Mi-28 Havoc jurišnih helikoptera.
Kamov Ka-52 je naoružani helikopter koji se može koristiti za izviđanje i napade. Posjeduje dva sjedišta, a piloti su smješteni jedan do drugog što je rijetkost u slučaju jurišnih helikoptera. Ovaj helikopter je poboljšana verzija jednosjeda Ka-50, helikoptera koji se koristio u sovjetskoj eri. Razvoj helikoptera je počeo 1994. godine, a na prvi let je krenuo 1997. godine. Danas se smatra jednim od najsmrtonosnijih jurišnih helikoptera na svijetu.
Helikopter koristi koaksijalni rotor zbog čega nema potrebe za kontra repni rotor, baš kao što je slučaj kod helikoptera Defiant X koji koriste Američke zračne snage. Pokreću ga Klimov VK-2500 turboosovinski motori te može letjeti u hladnim i toplim predsjelima. Njegova maksimalna brzina iznosi 300 km/h.
Helikopter je opremljen automatskim topom 2A42 kalibra 30 mm s dvostrukim napajanjem i može ponijeti do 460 metaka, dok njegova krila nose široki spektar vatrene moći. Helikopter može biti opremjen i raketama za borbu protiv prijetnji iz zraka ili protivtenkovskim vođenim projektilima (ATGM) protiv prijetnji s tla.
Ka-25 je dizajniran i za noćne operacije te je opremljen radarom za praćenje terena, kao FLIR kamerim postavljenom ispod nosa. Piloti koriste kacige za noćni vid, koje su opremljene laserskim daljinomjerima.
Jurišni helikopter posjeduje i paket napredne avionike za mjere samoodbrane kao što su veliki difuzori izduvnih gasovi i dispenzeri baklji postavljeni na vrhove krila. Piloti su smješteni u sjedišta koja se mogu katapultirati. Prije početka rata su Rusi imali oko 90 ovih helikoptera.
Ka-52 čini gotovo polovinu uništenih ruskih helikoptera u periodu od osam mjeseci agresije. Međutim, to ne uključuje izgubljene letjelice s fiksnim krilima u borbenim i neborbenim incidentima.
Gubici su ozbiljno osiromašili mogućnosti ruskog napada iz zraka kada ukrajinske snage idu u kontranapad. Također, Rusija ne može pružiti značajnu podršku snagama na liniji fronta, a navodno je i njena artiljerija "pri kraju".