Zapadne sankcije su posebno snažno pogodile rusku civilnu avijaciju. Zabrana korištenja zračnog prostora iznad zemalja Zapada je već otežala poslovanje. Međutim pravi izazov će za rusku avioflotu će biti nemogućnost nabavka rezervnih dijelova i redovnog servisiranja aviona.
Sankcije koje su uvele Sjedinjene Američke Države i Evropska unijja znače da dva najevća proizvođaća aviona Airbus i Boeing ne mogu više snadbjevati Rusiju rezervnim dijelovima niti održavati avione. Ove sankcije se odnose i na mlazne motore.
U principu to znači da je pitanje sedmice kada Rusija više neće biti u stanju da održava svoju avionsku flotu u skladu sa preporukama proizvođača.
Prema riječima Charlesa Lichfielda, zamjenika direktora Geoekonomskog centra pri Atlantskom forumu, funkcionalna zračna industrija igra ogromnu ulogu u ruskoj ekonomiji. Ta uloga se ne ograničava samo na klasična poslovna putovanja nego i potrebu da stručnjaci i oprema prevozu na udaljena naftna nalazišta.