Jasna prednost
38

Šta kažu kladionice o trci Kamale Harris i Donalda Trumpa? Po njima, izbori neće biti tijesni

A. L.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Kladionice su povećale prednost bivšeg predsjednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trumpa u odnosu na aktuelnu potpredsjednicu Kamalu Harris u predsjedničkom klađenju kako se utrka za Bijelu kuću bliži posljednjoj sedmici.

Povećanje prednosti Trumpa dolazi sedmicu nakon što je Wall Street Journal izvijestio da su velike opklade stavljene na pobjedu Donalda Trumpa u kladionici baziranoj na kriptovalutama Polymarket, što je dramatično promijenilo Trumpove kvote i pokrenulo pitanja o njihovoj tačnosti.

Trump ima najveću prednost u kladionici BetOnline gdje je bivši predsjednik na -200 (66 posto) u odnosu na +170 (34 posto) koliko se nudi kvota na Harris.

Kad je u pitanju kladionica Bet 365, daje 65 posto šansi bivšem predsjedniku za novi mandat u odnosu na 35 posto Kamalinih za prvi izbor.

Bovada daje Trumpu 64 posto, dok Polymarket daje jedan posto manje prednosti Trumpu. Slično kaže i kladionica Bettson sa 61 posto šansi Trumpu, baš kao i Points Bet. Betfair i Smarkets daju po 58 posto šansi Trumpu.

Suprotno tome, posljednja anketa koju su proveli ABC News/Ipsos i koja je objavljena u nedjelju kaže da Harris vodi 4 posto sa vjerovatnim glasačima.

Koliko su tačni bili izborni izgledi na ranijim predsjedničkim izborima?

Favorit za klađenje je samo dva puta izgubio od 1866. godine, prema Conversation, neprofitnoj novinskoj organizaciji.

Šanse Hillary Clinton protiv Trumpa prije osam godina iznosile su -323 (76 posto), ali je Clinton izgubila izbore i to je bila jedna od dvije kladioničarske loše procjene.

Drugo iznenađenje dogodilo se davne 1948., kada je Harry Truman pobijedio Tomasa Djuija.

Kladionice i ankete imaju prednosti i mane

Klađenje i ankete su dvije najpopularnije metode kada su u pitanju predviđanja izbornih rezultata u Americi. Ipak, obje metode imaju svoje oprednosti i mane.

Tržišta klađenja tako imaju sposobnost brzog prilagođavanja. Ona mogu brzo reagovati na nove informacije ili događaje, kao što je bio slučaj 2016. kada su procurili mailovi koji su teško kompromitirali Hillary Clinton. Još jedna prednost kladioničarskih tržišta je ta što predstavljaju izravnu finansijsku obavezu kladioničara. Ljudi doslovno ulažu svoj novac, što se smatra istinskim odrazom njihove vjere u ishod.

Međutim, tržišta klađenja imaju i svoje nedostatke. Jedan značajan nedostatak je da velika opklada jednog pojedinca može dramatično promijeniti izglede, odnosno promijeniti kvotu. To je bilo očito kada je opklada od 40 miliona dolara na Romneyja 2012. u zadnji tren značajno uticala na koeficijente klađenja. Ova osjetljivost može iskriviti cjelokupnu sliku i učiniti izglede za klađenje manje pouzdanima.

S druge strane, anketni podaci nude različite prednosti. Ankete mogu pružiti veći i raznolikiji uzorak, provjeravajući mišljenje iz različitih društvenih grupa. Još jedna značajna prednost anketnih podataka je njihova sposobnost da se skoncentrišu na određene regije ili demografije.

Ankete mogu detaljnije analizirati savezne države poput Nevade, Michigana, Pennsylvanije i Wisconsina, koje često igraju ključnu ulogu u određivanju ishoda izbora.

Međutim, anketni podaci imaju i svoje nedostatke. Značajan nedostatak je vrijeme koje je potrebno za prikupljanje i analizu podataka. Ovo kašnjenje može rezultirati neusklađenošću anketnih podataka s trenutnim raspoloženjem, posebno u političkom krajoliku koji se brzo mijenja.

Drugi nedostatak anketnih podataka je mogućnost promjene javnog mnijenja. Ljudi se mogu predomisliti, a osjećaj zabilježen u anketi ne mora se nužno pretvoriti u glasanje na dan izbora.