Sve veći broj ljudi više vjeruje vijestima na TikToku nego tradicionalnim medijima
Publika obraća više pozornosti na slavne osobe, influencere i osobe na društvenim mrežama nego novinare na platformama kao što su TikTok, Instagram i Snapchat, objavio je Reutersov institut za proučavanje novinarstva u svom godišnjem Digital News Reportu.
TikTok je najbrže rastuća društvena mreža, koristi je 20 posto mladih od 18 do 24 godine za vijesti, što je pet postotnih bodova više nego prošle godine. Manje od polovice ispitanika u anketi izrazilo je velik interes za vijesti uopće, što je nagli pad u odnosu na 6 od 10 u 2017. godini.
"Nema razumnih razloga za očekivanje da će oni rođeni u 2000-ima odjednom više voljeti staromodne web-stranice, a kamoli tv i štampane, jednostavno zato što stare", rekao je direktor Instituta Reuters Rasmus Nielsen u izvještaju koje se temelji na internetskoj anketi na otprilike 94.000 odraslih osoba, provedenoj na 46 tržišta, uključujući SAD.
Manje od trećine ispitanika u anketi reklo je da je odabir priča za njih na temelju njihove prethodne konzumacije dobar način za dobivanje vijesti, što je pad od šest bodova u odnosu na 2016. kada je anketa posljednji put postavila to pitanje. Ipak, ljudi još uvijek malo više vole da im vijesti biraju algoritmi nego urednici ili novinari.
Povjerenje u tradicionalne medije je palo u posljednjih godinu dana Povjerenje u vijesti palo je za dva postotna boda u prošloj godini, poništavajući dobitke ostvarene u mnogim zemljama na vrhuncu pandemije koronavirusa. U prosjeku, 40 posto ljudi kaže da većinu vremena vjeruje većini vijesti. Sjedinjene Države bilježe povećanje povjerenja u vijesti za šest posto, na 3 posto, ali su i dalje među najnižima u istraživanju.
Na svim tržištima, 56 posto ljudi kaže da ih brine prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vijesti na internetu – dva postotna boda više nego prošle godine.
Istraživanje je pokazalo da 48 posto ljudi kaže da su jako ili iznimno zainteresirani za vijesti, što je pad u odnosu na 63 posto u 2017.