Ogromno ulaganje
99

Turska istovremeno gradi čak 31 brod za vojsku, uključujući i nosač aviona

Piše: F. H.
Turski brod u Bejrutu (Foto: EPA-EFE)
Turski brod u Bejrutu (Foto: EPA-EFE)
Tursko ministarstvo odbrane otkrilo je prošle sedmice da turska brodogradilišta istovremeno grade 31 brod, za koje se očekuje da će zadovoljiti potrebe vojske u narednim desetljećima. To uključuje nosač aviona i razarač.

Ministarstvo je navelo da je prva ceremonija zavarivanja Nacionalnog projekta podmornica (Milden) održana u komandi brodogradilišta Golcuk.

Dodatno, prvo rezanje lima za projekte protuzračnog ratnog razarača TF-2000 i nacionalnog nosača aviona (Mugem) održano je u Komandi brodogradilišta u Istanbulu, označavajući početak procesa njihove izgradnje.

Ankara je desetljećima ulagala u svoju pomorsku flotu. Mandat turskog predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana, koji je na vlasti od 2002., ubrzao je brojne projekte odbrambene industrije usmjerene na zaobilaženje službenih i neslužbenih vojnih embarga nametnutih Turskoj zbog njenih vojnih operacija protiv kurdskih naoružanih grupa unutar turskih teritorija i izvan njih.

Međutim, istovremena gradnja 31 broda predstavlja značajnu prekretnicu koja dosad nije zabilježena. Neki stručnjaci procjenjuju da bi cijena tako ambicioznog projekta mogla premašiti osam milijardi dolara.

Osim nosača aviona, razarača i nove nacionalne podmornice, Ankara trenutno gradi pet podmornica klase Reis na temelju njemačkog dizajna Type 214, sedam fregata klase I, šest patrolnih brodova otvorenog mora (OPV-2100) , osam modernih desantnih brodova za tenkove (LCT), jedan moderni brod za lov na mine i jedan brzi jurišni brod klase 55 (FAC).

Ovaj građevinski pohod odražava težnje Turske da projicira moć ne samo u svojoj neposrednoj regiji, već i do Roga Afrike i Indijskog okeana.

Yusuf Akbaba, neovisni konsultant za odbrambenu industriju, kaže da je primarni cilj ove akcije modernizirati tursku mornaricu zamjenom zastarjelih brodova novijima kroz javna i privatna brodogradilišta.

"Umjesto povećanja tonaže, brodovi izgrađeni u prvoj fazi pomladit će mornaricu i učiniti je uglavnom nacionalnom proizvodnjom", kaže Akbaba za Middle East Eye.

Turska mornarica dugo je upravljala polovnim fregatama kupljenim od američke mornarice i Njemačke prije nekoliko desetljeća.

"Brodovi u našem inventaru su stari. Okosnicu flote čini osam američkih fregata iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, tačnije klase Oliver Hazard Perry. Ostalo su njemačke fregate klase MEKO proizvedene od kasnih 1980-ih do kasnih 1990-ih", rekao je za MEE Kubilay Yildirim, turski stručnjak za odbrambenu industriju.

"Polovica naših fregata stara je 40 godina, a druga polovica između 20 i 30 godina. Neki od njih su u nekoj fazi djelomično modernizirani, ali konstrukcijski i mehanički ostaju prilično stari brodovi", naveo je.