Turska za kraj ove godine sprema prvi let domaćeg borbenog aviona pete generacije
![Foto: Twitter/](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_231128003.jpg?v=1)
Od početka godine do danas već je zabilježen niz prvih letova, uključujući onaj turskog prvog bespilotnog borbenog aviona Kızılelma, školskog i lakog lovca na mlazni pogon, Hürjeta, kao i nove bespilotne borbene letjelice (UCAV), Bayraktar TB3, skrojene za novi nosač aviona u zemlji, TCG Anadolu.
U preostalim danima 2023. godine Turska avionska industrija (TAI) trebala bi izvesti inauguracijske letove domaćeg borbenog aviona pete generacije, nazvanog KAAN, i novog borbenog drona, Anka-3.
Javno predstavljen ranije ove godine, KAAN je jedan od najvažnijih projekata u historiji Turske. Ratni avion je debitirao na pisti i uspješno završio svoj prvi test taksiranja nakon što je prvi put pokrenuo motore sredinom marta.
Platforma čini Tursku jednom od rijetkih zemalja s infrastrukturom i tehnologijom za proizvodnju borbenog aviona pete generacije. Cilj mu je zamijeniti zastarjelu flotu F-16 u inventaru Zapovjedništva zračnih snaga, koja se planira postupno ukinuti počevši od 2030-ih. Projekt je pokrenut 2016. godine.
Nakon što su prošli sveobuhvatna nezavisna testiranja, sistemi misije i podsistemi koji će biti u upotrebi tokom prvog leta KAAN-a počeli su se ugrađivati na avion koji je rastavljen do najmanje komponente.
Aktivnost montaže će kulminirati ugradnjom motora u prototip. Nakon sastavljanja, predviđa se da će se KAAN preseliti na pistu i pripremiti za svoj prvi let.a.
Kulminacija ovih aktivnosti planirana je za sredinu decembra, a prvi let KAAN-a zakazan je za 27. decembar.
Očekuje se da će 21-metarskimlažnjak moći postići maksimalnu brzinu od 1,8 Macha (2,222 km/h) zahvaljujući svojim dvostrukim motorima, od kojih svaki može proizvesti potisak od 13.000 kilograma.
KAAN se može pohvaliti svim tehnologijama i značajkama koje se nalaze u ratnim avionima pete generacije. Pružit će priliku za strateški napad na ciljeve zrak-zrak i zrak-zemlja. Ima potpuno domaću infrastrukturu za sigurno dijeljenje podataka i korištenje pametne municije.
Sa svojim radarom visokih performansi, elektroničkim ratovanjem, elektrooptikom, komunikacijom, navigacijom i identifikacijskim sposobnostima, očekuje se da će postići povećanu borbenu moć s preciznošću i točnom paljbom iz unutarnjih otvora za oružje velikom/nadzvučnom brzinom. Također se može pohvaliti automatskim prepoznavanjem i otkrivanjem ciljeva, spajanjem više podataka i mogućnostima umjetne inteligencije.
Projekt je pomogao Turskoj da napreduje u tehnološkim područjima kao što su slaba vidljivost, unutarnji otvori za oružje, visoka manevarska sposobnost, povećana svijest o situaciji i spajanje senzora, sve značajke koje su potrebne za novu generaciju aviona.
Što se tiče Anka-3, platforma je prošla dizajn, strukturna i podsistemska poboljšanja i očekuje se da će se pohvaliti s nekoliko prednosti kao što su niska radarska vidljivost, velika brzina i značajan kapacitet nosivosti.
Imat će istu avionsku arhitekturu i zemaljske kontrolne stanice kao i bespilotne borbene letjelice Anka i Anka-2, koje je također razvio TAI.
Türkiye'nin 5. Nesil Savaş Uçağı Milli Muharip Uçak KAAN'ın uçuşuna 37 gün kaldı.
— Sanayi ve Savunma 🇹🇷 (@SanayiSavunmaTR) November 20, 2023
Milli Muharip Uçak KAAN'ın projesinde çalışan ekip: "Biz İlk Uçuşa Hazırız!" pic.twitter.com/3XEwEtJmVh
Očekuje se da će Anka-3 moći letjeti na radnoj visini do 40.000 stopa i izdržati let do 10 sati na 30.000 stopa. Imat će maksimalnu težinu pri polijetanju od 6500 kilograma i praktični kapacitet nosivosti od 1200 kilograma.