U Srbiji ismijavaju Vučičev autoput: To je obična magistrala sa pogrešno iscrtanim linijama
Vučić je tada kazao da bi svi morali znati da samo jedan kilometar košta od osam do 25 milijuna eura, ovisno o "konfiguraciji terena", prenosi Danas.rs.
No mnogi su tokom prijenosa uživo, koji je pratio otvaranje posljednje dionice primjetili da je ovaj "autoput" drugačiji od drugih. Naime, ova cesta ima samo tri trake u oba smjera.
❗️Stranka slobode i pravde podneće u petak krivičnu prijavu protiv nepoznatog počinioca zbog krađe 5.5 kilometara “Auto-puta mira”.
— Stranka slobode i pravde (@SlobodaIPravda) July 27, 2023
Pošto je predsednik Republike jasno rekao da se otvara 5.5 kilometara auto-puta koji će se zvati “Auto-put mira”, pošto su se trasom provozali i on… pic.twitter.com/zAungFvyX2
Inžinjer građevine Danijel Dašić kazao je za Danas da je ova cesta svrstana u IB kategoriju, dok su autoceste kategorizirane kao ceste 1A ranga.
"Ako pitate optimista, jedan trak autoceste je otvoren. Ako pitate realiste, autocesta je otvorena. Pesimist bi rekao da je to samo cesta s pogrešnim crtama. Vrhunac parodije je da ovim tempom, 5,5 kilometara u nešto manje od dvije godine od službenog otvaranja radova u septembru 2021., možemo očekivati 14 takvih službenih otvorenja dio po dio i završetak u 28 godina, negdje 2049. godine", kazao je Dašić.
Da bi se cesta mogla nazvati autocestom, ona mora ispuniti sedam uslova.
-
Mora biti označena zelenim znakom za autocestu.
-
Maksimalna brzina mora biti 130 kilometara na sat.
-
Mora imati najmanje dvije prometne trake i zaustavnu traku u svakom smjeru.
-
Smjerovi moraju biti fizički odvojeni.
-
Mora postojati kontrolirani pristup autocesti, odnosno naplatne kućice.
-
Križanja s drugim cestama ne smiju biti na istom nivou, odnosno uključenja i isključenja s autoceste moraju biti denivelirana.
-
Cesta je isključivo za motorni promet i sva vozila sporija od 50 kilometara na sat ne smiju ulaziti na autoput, a to je ujedno i minimalna brzina na ovoj vrsti ceste.