Rekordno kratak period
97

Ukrajinski piloti bi za samo četiri mjeseca mogli naučili upravljati avionima F-16

F. H.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Yahoo News je objavio internu procjenu Zračnih snaga SAD-a koja zaključuje da bi bila potrebna samo četiri mjeseca za obuku ukrajinskih pilota za upravljanje borbenim avionima F-16, što je daleko kraći vremenski okvir od onoga koji je ranije navođen.

Dokument, koji je podijeljen brojnim NATO saveznicima koji lete F-16, sadrži detaljnu procjenu poduzetu krajem februara i početkom marta u bazi Nacionalne garde Morris u Tucsonu, Arizona, gdje se nalazi 162. krilo američkih zračnih snaga.

Dva ukrajinska pilota, jedan kvalificiran za MiG-29, drugi za Su-27, nisu prošli "nikakvu formalnu obuku" na F-16, prema procjeni, osim kratkog upoznavanja. Zatim su testirani na simulatoru letenja, izvodeći devet događaja na simulatoru koji pokrivaju ukupno 11,5 sati rada.

I Su-27 i MiG-29 su borbeni avioni iz sovjetske ere, koji čine najveći dio onoga što je ostalo od ukrajinskih zračnih snaga. Oba ukrajinska pilota ocijenila su četiri iskusna instruktora američkih zračnih snaga, od kojih je svaki imao hiljade sati letenja F-16.

Procjena koju je napisao potpukovnik Jared P. White zaključuje da su ukrajinski piloti uspjeli izvesti niz "relativno tehničkih" manevara u svojim simuliranim okruženjima, poput slijetanja aviona nakon gubitka motora u scenarij koji se naziva "plamen".

“Nakon samo jedne demonstracije... oba pilota uspjela su uspješno prizemljiti aviona iz uzorka simuliranog plamena (SFO) iznad glave. Ovo je relativno tehnička vještina koja se mora kontinuirano uvježbavati tokom karijere pilota F-16”, stoji u dokumentu. Oba pilota također su bila u mogućnosti "izvršiti lažne napade na temelju parametara saopćenih dok su upravljali simulacijom."

Glavni problem obuke identificiran u evaluaciji bio je da se ukrajinski piloti nisu osjećali zadovoljni sa složenom avionikom F-16, koja prikazuje informacije na engleskom jeziku. Jezične sposobnosti su drugdje navedene kao "zabrinutost", iako procjenitelji navode da je došlo do "primjećenog poboljšanja u poznavanju engleskog" tokom dvije sedmice za oba ukrajinska pilota. Nije iznenađujuće da piloti Su-27 i MiG-29 nisu bili upoznati s letenjem američkim standardnim višeavionskim formacijama, jer su bili obučavani na taktici iz sovjetske ere.

Unatoč ovim nedostacima, izvještaj zaključuje da je "s obzirom na trenutni skup vještina koje je demonstrirao pilot ukrajinskih zračnih snaga ... četiri mjeseca realan vremenski rok za obuku."

Dokument će povećati pritisak na glavne strane saveznike Ukrajine, poput SAD-a, od kojih su neki tvrdili da su zapadni zrakoplovi previše sofisticirani i da će stoga trebati predugo za obuku pilota kako bi imali utjecaja u ratu između Ukrajine i Rusije.

Na primjer, Colin Kahl, američki podsekretar odbrane za politiku u odlasku, govoreći na saslušanju Predstavničkog odbora za oružane snage u februaru, ustvrdio je da će obuka ukrajinskih pilota za letenje F-16 trajati "oko 18 mjeseci", u isto vrijeme kada je Kahl rekao da će zauzeti za isporuku ovih aviona u Ukrajinu.