UNESCO je saopćio da postoje dokazi da je prekomjerna upotreba mobilnog telefona povezana sa smanjenim obrazovnim učinkom i da vrijeme koje se provodi ispred ekrana negativno utječe na emocionalnu stabilnost djece.
Navodi se da UNESCO-ov poziv na zabranu pametnih telefona poslao jasnu poruku da digitalna tehnologija u cjelini, uključujući umjetnu inteligenciju, uvijek treba da bude podređena "viziji obrazovanja usmjerenoj na čovjeka" i da nikada ne zamjenjuje interakciju licem u lice s nastavnicima.
UNESCO je upozorio one koji su i tvorci "novih metoda učenja" na nepromišljeno prihvatanje digitalne tehnologije, tvrdeći da bi njen pozitivan utjecaj na ishode učenja i ekonomsku efikasnost mogao biti precijenjen, a da nešto što je novo nije uvijek nužno i bolje.
"Ne predstavljaju sve promjene napredak. Samo zato što je nešto novo i tek osmišljeno, ne mora značiti da bi trebalo biti odmah primijenjeno svugdje", zaključuje se.
S obzirom na to da je internet učenje sve češće, posebno na univerzitetima, iz UNESCO-a apeluju da se ne zanemaruje "društvenu dimenziju" obrazovanja u kojem studenti imaju predavanja licem u lice.
"Digitalna revolucija ima nemjerljiv potencijal, ali, kao što su izrečena upozorenja o tome kako je treba regulirati u društvu, slična pažnja mora se posvetiti načinu na koji se koristi u obrazovanju", rekla je generalna direktorica UNESCO-a Audrey Azoulay, prenosi Guardian.
Iako bi tehnologija potencijalno mogla otvoriti mogućnosti za učenje za milione stanovnika na planeti, koristi su bile nejednako raspoređene, a mnogi siromašniji ljudi iz cijelog svijeta su bili praktično isključeni, navodi se.
Digitalna obrazovna infrastruktura bila je skupa, a njeni ekološki troškovi često podcijenjeni.