Velika Britanija razmatra slanje vojske u Gazu kako bi pomogla u distribuciji pomoći
Pristanište bi trebalo biti dovršeno sljedećeg mjeseca u istočnom Sredozemlju, a zatim će biti gurnuto prema obali Gaze. Ali američki predsjednik, Joe Biden, obećao je da američke snage koje upravljaju projektom neće kročiti tamo na kopno.
To znači da se mora pronaći neko drugi tko će preuzeti odgovornost za jedan od najizazovnijih dijelova politički sporne dostave pomoći.
Postoji "razmatranje" uloge Velike Britanije unutar britanskog ministarstva odbrane, rekao je izvor, iako izazovi znače da se to čini malo vjerovatnim: "Nije gotova stvar, a vjerovatno nije ni nešto za što se raspoloženo".
Ideja se pojavila "organski" tokom rasprava između Velike Britanije i SAD-a o isporukama pomoći s pristaništa, dodao je izvor.
Nikakav prijedlog nije poslan premijeru Rishiju Sunaku na razmatranje, navodi BBC, koji je prvi izvijestio o mogućoj ulozi Velike Britanije. Ministarstvo je odbilo komentirati.
Dužnosnici u Washingtonu vjerovatno traže moguće partnere spremne preuzeti misiju koja će izložiti golemim rizicima i imati malo prednosti osim usluge Washingtonu.
Ko god odveze kamione s plutajućeg pristaništa, otići će u zonu aktivnih borbi u kojoj je ubijeno više od 200 humanitarnih radnika.
Izraelsko bombardiranje konvoja pomoći kojim je upravljao World Central Kitchen 1. aprila, u kojem je poginulo sedam međunarodnih humanitarnih djelatnika, pojačalo je sigurnosnu zabrinutost oko bilo kakvih nezavisnih nastojanja u distribuciji.
Razina očaja i gladi u sjevernoj Gazi također znači da postoji rizik od velikih gomila koje pokušavaju doći do kamiona koji prevoze zalihe, iako američki plan predviđa istovar pomoći u sigurnom području prije nego što se prebaci u kamione koje voze Palestinci za dostavu diljem Gaze .
Krajem februara najmanje 112 ljudi je ubijeno, a više od 700 ozlijeđeno u masakru kada su izraelske snage otvorile vatru na gomilu okupljenu oko kamiona s humanitarnom pomoći.
Američko pristanište osmišljeno je kako bi spriječilo glad na sjeveru Gaze, a SAD kažu da je osmišljeno da nadopuni, a ne zamijeni kopnene isporuke. Ambicija je da novi pomorski put omogući 90 kamiona dnevno zalihe u Gazu, što će porasti na 150.
Ali u humanitarnoj zajednici raste zabrinutost oko toga koliko će to biti korisno. Kada SAD koristi inovativnu vojnu tehnologiju za dopremanje pomoći u područja katastrofe, to je obično zato što je pristup blokiran zemljopisnim položajem ili neprijateljskim akterima.
U Gazi su izraelske vlasti odbile otvoriti više kopnenih ruta, koje su jeftinije i brže, kako bi omogućile pomoć, unatoč opetovanim zahtjevima SAD-a.
I SAD i Izrael rekli su da teže da pošiljke pomoći dosegnu 500 kamiona pomoći dnevno, što je otprilike na razini prije rata, iako je teritorij tada imao funkcionalnu ekonomiju i poljoprivredni sektor, pa je potreba bila daleko manja.
Također postoji bojazan da Izrael pokušava iskoristiti isporuke kako bi zaobišao Unrwa, UN-ovu agenciju za palestinske izbjeglice, koja je glavni pružatelj pomoći u hrani na tom području. SAD je prošle sedmice objavio da će Svjetski program za hranu (WFP) pomoći u distribuciji pomoći unutar Gaze nakon što ona stigne na pristanište.