"Savršeni uposlenici"
29

Zbog problema nezaposlenosti "digitalni ljudi" u Južnoj Koreji sve prisutniji

S. Š.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Umjetna inteligencija sve više, širom svijeta, uzima primat u gotovo svim sferama života. Trendu se nije otrgla ni Južna Koreja gdje Al postaje "mainstream".

Upoznajte Zaeinu, jednu od najaktivnijih virtuelnih osoba u Južnoj Koreji, koju je stvorila "Pulse9", kompanija za umjetnu inteligenciju koja radi na oživljavanju korporativnih snova o idealnom uposleniku.

"Pulse9" je stvorio "digitalne ljude" za neke od najvećih južnokorejskih konglomerata, uključujući "Shinsegae", uz istraživanje koje ukazuje da bi globalno tržište takvih kreacija nalik na život moglo dostići 527 milijardi dolara do 2030. godine.

U Južnoj Koreji, ljudi sa vještačkom inteligencijom su se upisali kao studenti na univerzitetima, stažirali u velikim kompanijama i redovno se pojavljuju na televiziji uživo prodavajući proizvode od hrane do luksuznih torbica.

Ali, iz "Pulse9" kažu da je ovo samo početak.

Potražnja za AI ljudima u Južnoj Koreji u početku je bila vođena K-pop industrijom, sa idejom virtuelnog idola - koji nije sklon skandalima i koji može da radi 24/7, a koji se pokazao popularnim među poznatom muzikom u zemlji.

Ali sada, "Pulse9" "proširuje svoju ulogu u društvu kako bi pokazao da ovi virtuelni ljudi nisu samo idoli iz fantazije, već mogu koegzistirati s ljudima kao kolege i prijatelji.

"Za stvaranje umjetnih ljudi i dalje će biti potrebni stvarni ljudi sve dok se u budućnosti ne stvori zaista jaka AI koja će moći sve sama da obrađuje", kažu iz ove kompanije.

Potencijal - i ujedno potencijalna opasnost - AI su eksplodirale u javnoj svijesti posljednjih mjeseci, otkako se ChatGPT pojavio na sceni krajem prošle godine.

Stručnjaci širom svijeta, uključujući pionire umjetne inteligencije, progovorili su o njezinim opasnostima, a nekoliko zemalja traži regulaciju moćnog, ali visokorizičnog izuma, kako to piše Euronews u svom tekstu.

Međutim, iz kompanije "Pulse9" nisu zabrinuti. Kažu da njihova kompanija radi na novim virtuelnim idolima, virtuelnim uticajnim ljudima i virtuelnim prodajnim agentima kako bi preuzeli zadatke okrenute kupcima za južnokorejske konglomerate, koji se sve više bore sa zapošljavanjem u zemlji sa niskim natalitetom.