Agresivnu propagandu IDIL-a teško je obuzdati, a društveni mediji u ovom slučaju imaju opasnu ulogu. Jedan od ključnih ciljeva propagande je regrutovanje žena iz Evrope i Velike Britanije.
Iz Međunarodnog centra za proučavanje radikalizma navode da je najnovija procjena da se blizu 550 žena sa Zapada pridružilo IDIL-u.
"Žene su prilično dobro informisane o Islamskoj državi, ali ne i o opasnosti. Svakako one koje se priključe IDIL-u žrtve su nemilosrdne propagandne, ali to je njihov izbor. Te djevojke su ideološki orijentisane i niko ne zna kako se ponašaju i u kakvim su uvjetima na terenu", kaže Smith.
Ona dodaje da djevojke većinom ne mogu napustiti kuću bez pratnje, a da su zbog čestih sukoba i promjene ravnoteže snaga na ratištu prinuđene biti u stalnom pokretu. Sa druge strane, mnogi profili na društvenim mrežama prikazuju slike sretnog i idiličnog stila života, ali Smith tvrdi da je stvarni život potpuno drugačiji.
"Nedavno smo imali priliku vidjeti se sa ženama koje su uspjele pobjeći. Rekle su nam da je hladno i da nema struje. Te djevojke jednostavno otkrivaju svoje brige u blogovima. Jedna od djevojaka nedavno je objavila na Twitteru kako je vidjela smrznuto tijelo na sred ulice", kaže Smith.
Razlog za priključivanje IDIL-u je povezivanje s ljudima koji su tamo. Mnogi zapadnjaci koji su nedavno pristupili IDIL-u već su poznavali nekoga.
"Jedna od djevojaka Bethnal Green tamo je već imala prijatelja koji je ranije otputovao, druga djevojka iz Manchestera imala je brata, dok su drugi ljudi uglavnom dobijali savjete od ljudi s interneta", ističe Smith.
Ona dodaje da su na rezervacije letova čak postavljani i praktični savjeti za priključenje IDIL-u.