Auto testovi
19

Testirali smo Mercedes-Benz GLC Coupé: Prefinjen i sposoban miljenik žena

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Rezultati prodaje prve generacije pokazali su da SUV GLC Coupé ima svijetlu budućnost, pa je Mercedes-Benz i uz drugu generaciju jednog od svojih najprodavanijih modela opet ponudio dvije karoserijske opcije, što je izvrsna vijest za žene kojima se, definitivno, više sviđa verzija s naglašeno padajućom linijom krova.
Kasno je da se mijenjamo, jer pri spominjanju riječi Coupé i dalje zamišljamo isključivo sportske automobile. Dug prednji poklopac, kratak "rep", obavezno po jedna vrata na bokovima s proširenim blatobranima, dva sjedišta, eventualno 2+2, podnica blizu tla, mnogo analognih ili digitalnih kazaljki i (pravi) zvuk motora i ispušnog sistema.

Vremena su se promijenila, pa riječ Coupé unazad više od deset godina stiže i uz mnogo automobila koji imaju četvero/petero vrata, a sve češće dolaze iz crossover/SUV kategorije. Nije bitno je li za sve "kriv" BMW, kada je 2008. godine predstavio X6, ali smo uvjereni da su presudnu ulogu u nastanku Coupé SUV-ova odigrale gospođice i gospođe koje dijele život s gospodom koja u automobilskim kompanijama odlučuje o novim modelima i oblicima.

Zašto smo pomislili na ljepši pol? Nismo se bavili zvaničnim brojkama, ali smo desetak dana posmatrali ko je iza upravljača Coupé SUV-ova i crossovera. U slučaju Mercedesove perjanice iz D segmenta, među primjercima prošle i aktuelne generacije koje smo vidjeli na parkinzima tržnih centara, ulicama, cestama...u osam od deset slučajeva iza upravljača su bile žene, što je najbolje pokazalo ko je zaslužan za nastanak Coupé SUV klase.

Kako god, Mercedesova posljednja ofanziva s kojom su stigle nove generacije u različitim klasama upotpunjena je i s novom generacijom jednog od njihovih generalno najpopularnijih modela čija oznaka počinje sa slovom G, a GLC druge generacije koji je mjerama pozicioniran između modela GLB i GLE sa sobom opet donosi mnogo toga što će ga zadržati na vrhu sličnih kreacija koje nudi i konkurencija iz istog dvorišta. Slažemo se s mišljenjem većine da novi GLC izvana i iznutra, uz opcione komponente koje se kriju iza naziva AMG Line, izgleda primamljivije od aktuelnih modela koji dolaze iz BMW-a i Audija.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Padajuća linija krova neće prijati osobama na zadnjim sjedištima koje su više od 190 centimetara, jer će im glava biti naslonjena na oblogu krova. Svi ostali imat će dovoljno prostora u svim pravcima, a dvojac na izrazito udobnim elektropokretanim prednjim sjedištima ispred sebe ima elemente koje je Mercedes predstavio uz novu generaciju C-Klase. U Stuttgartu kažu da će u budućnosti biti još više displeja, ali se čini da ih već ima dovoljno. Poznati MBUX multimedijalni sistem kojim se može i glasovno upravljati sada se krije iza 11,9-inčnog vertikalno orijentisanog centralnog displeja koji je naslonjen na široku centralnu konzolu, a velika i pregledna je i 12,3-inčna adaptivna digitalna instrumentna tabla iza kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača. Od nekoliko ponuđenih opcija, nama se najviše dopao klasični izgled instrumenata.

Manje nam se dopao ponuđeni prostor iza naslona preklopivih zadnjih sjedišta, jer prtljažnik ima dubinu, ali ne i visinu, što je cijena zgodne Coupé karoserije i naglašeno položenih petih vrata na kojima je prilično malo vjetrobransko staklo s kojim stiže ograničena preglednost pri pogledu na unutrašnji retrovizor. Neće smetati pri vožnji unazad, jer je tu uvijek čista kamera potpomognuta mnogobrojnim senzorima sa svih strana.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U odlično izolovanoj kabini koja je obložena kvalitetnim materijalima dominiraju tamni tonovi. Tu je i prepoznatljiva poluga na desnoj strani stuba upravljača za upravljanje 9-stepenim automatskim mjenjačem. Ne treba mnogo vremena da se vozač(ica) navikne da brisačima u ovom slučaju upravlja preko lijeve poluge koja je u većini automobila rezervisana samo za upravljanje pokazivačima pravca i svjetlima. Vrhunska adaptivna prednja LED svjetla s kojima noć postaje dan čine dio priče i u ovom Mercedesu i jedan su od elemenata koji značajno smanjuju nivo umora na višesatnim putovanjima. Među radnim programima s kojima se reguliše rad motora, mjenjača, upravljačkog sistema i ovjesa je i opcija Comfort uz koju smo očekivali da će GLC na AMG-ovim crnim 20-inčnim felgama na kojima su gume različite širine ipak malo uglađenije izlaziti na kraj s različitim neravninama.

Bez obzira na izbor pogonske grupe i oblik karoserije, gdje muško društvo najčešće bira verziju s okomitijim petim vratima, novi GLC uvijek sa sobom donosi adaptivni pogon preko obje osovine (4Matic) i uglađeni 9-stepeni automatski mjenjač G-Tronic.

Bili smo oprezni zbog guma izrazito niskog profila koje su predodređene da se prvenstveno nose s kakvim-takvim asfaltom i jedino su ograničenje kada GLC siđe s njega, jer je uz ponuđeni radni program „off road“ i mogućnost dodatnog podizanja karoserije upečatljivo demonstrirao da pripada trokrakom društvu koje još od 1979. godine predvodi čuvena „magična kutija“ koja se krije iza naziva G-Klasa. Da nijedan Mercedesov model s pogonom preko obje osovine i većim razmakom između podnice i tla nije prašina u oči, rješenje za manje saginjanja prilikom ulaska u kabinu i penjanje po trotoarima (što smatramo apsolutno neprihvatljivim), uvjerili smo se prije dvije godine u vrletima Kopaonika gdje je svaki model iz mnogobrojne G(elandewagen) porodice pokazao svoje mogućnosti daleko od asfalta, zaključno s penjanjem uz prilično strme staze za skijanje koje su bez trunke napora demonstrirale aktuelne G-Klase.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sofisticiran pogon u kombinaciji s vrhunskim gumama, adaptivnim zračnim ovjesom i zakretom točkova na zadnjoj osovini pokazao je da GLC u dinamičnom ritmu kroz zavoje prilično dobro prikriva svoje kilograme i realizuje zamisli vozača bez oklijevanja, a nisu ga zbunjivale ni prilično prljave i masne (klizave) ceste. S minimalnim naginjanjem karoserije i uz znatno širi trag zadnjih točkova u odnosu na prethodnu generaciju, upravljivost i okretnost više je nego dovoljna za masu/klasu kojoj podignuti Coupé pripada.

Dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor potpomognut elektromotorom koji čini dio 48-voltnog blagog hibridnog sistema pokretačka je snaga u SUV-u koji iznad svega želi da bude tih, štedljiv i ugodan asistent na svakom putovanju. 197 „konja“ i 440 Nm najvećeg obrtnog momenta prilično su imuni na pozamašnu masu automobila, ali uz dodatnu masu koju čine putnici i prtljag u pojedinim situacijama ipak smo pomislili da bi za optimalan potisak bilo idealno kada bi ispod prednjeg poklopca boravio snažniji turbodizelski motor (300d / 269 KS) koji se u ovoj priči čini pravom mjerom, jer i dalje ne razumijemo zašto bi nekome trebao SUV koji pokreće „milion“ konjskih snaga.

Zbog kupaca koji misle drugačije, na vrhu ponude za GLC Coupé je verzija 63 S E Performance koju „potpisuje“ AMG, a vozač(ica) u tom slučaju može računati na plug in hibridnu kombinaciju s kojom stiže 680 KS i 1.020 Nm obrtnog momenta. Svi kojima je dovoljan i potencijal verzije 220d mogu računati da će slabiji turbodizelski motor na otvorenoj cesti (pri brzinama do 90 km/h) potrošiti znatno manje od šest litara za prelazak 100 kilometara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

O Mercedesovim automobilima sve je već davno rečeno, čak i u pjesmama. Bili su i ostali među najsjajnijim zvijezdama na velikom automobilskom nebu, što na kraju ima svoju cijenu. Za identičan primjerak potvrđenog miljenika žena treba izdvojiti nešto više od 185.000 KM.

Naravno, moramo napomenuti da je Mercede-Benz GLC Coupe i jedan od ovogodišnjih finalista za nagradu Klix Auto godine 2024, a za nagradu čitalaca možete glasati i vi, te uz to i osvojiti neke od zanimljivih nagrada.

  • Podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic Coupé

  • Cijena osnovnog modela: 137.612 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 185.225 KM

  • Motor: Redni, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, dizelski, smješten naprijed uzdužno, radna zapremina 1.993 ccm, najveća snaga 145 kW (197 KS) pri 3.600 obr/min, najveći obrtni moment 440 Nm od 1.800 do 2.800 obr/min, „common-rail“ ubrizgavanje goriva, twin-turbo, međuhladnjak. 48-voltni blagi hibridni sistem (MHEV), elektromotor: 23 KS i 200 Nm obrtnog momenta.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine (4Matic), centralni diferencijal, 9-stepeni automatski mjenjač G-Tronic, 20-inčne aluminijske felge s gumama 255/45 R20 105V (naprijed) i 285/40 R20 108V (Pirelli Scorpion Winter).

  • Šasija: Adaptivni zračni ovjes. Prednji – nezavisni, multilink. Zadnji – nezavisni, multilink. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Najveća brzina – 225 km/h. Potrošnja na testu: od 5,5 do 7,4 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje (WLTP): od 5,1 do 5,8 l/100 km. Zapremina rezervoara – 62 l. Prosječna emisija CO² (WLTP): 135 g/km. Euro 6d-ISC-FCM.

  • Dimenzije: Dužina – 4.769 mm. Širina – 1.920 mm. Visina – 1.606 mm. Međuosovinski razmak – 2.888 mm. Prtljažnik: od 545 do 1.490 litara. Masa praznog vozila – 2.020 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.550 kg.

  • Serijska i opciona oprema: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic Coupé

  • Garancija: 2 godine bez ograničenja pređenih kilometara.