Klix.ba intervju
102

Amar Čolo, brand manager Cupra BiH: Nova energija u Bosni i Hercegovini

Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Početkom ove godine zvanično je u Bosnu i Hercegovinu stigla potpuno nova, ali ipak vrlo poznata, automobilska marka. Cupra je nekada bila linija sportskih modela marke SEAT, dok unazad nekoliko godina postoji kao zasebna marka koja nudi nešto jedinstveno. Razgovarali smo s Amarom Čolom, brand managerom ove uzbudljive nove marke u BiH.
Tokom 2018. godine nastala je ideja o Cupri kao zasebnoj marki koja bi kao nekonvencionalan brend bila namijenjena prije svega različitim kupcima kao pokretačima promjena i kao marka koja spaja emocije, elektrifikaciju i performanse kako bi inspirisala svijet. Potpuno svjež i inovativan pristup automobilima i kupcima urodio je plodom. Cupra iz godine u godinu bilježi sve bolje rezultate, a reakcije tržišta su sjajne. Sada kad je ova marka stigla i na naše tržište željeli smo bolje upoznati ovaj svjež i inovativan pristup.

Za početak, kako biste nam predstavili Cupru? Svojim pristupom, ponudom automobila i vizuelnim identitetom nudi nešto poptuno novo unutar Volkswagen grupacije?

Prije svega, moram spomenuti da ste napravili odličan uvod. Drago mi je da ste prepoznali ovaj naš impuls koji se širi iz dana u dan i moram reći da smo izuzetno ponosni jer smo ispunili naše obećanje – da 2023. godinu započnemo lansirajući Cupra marku na tržište Bosne i Hercegovine. Cupra je nekonvencionalna i izazivajuća marka, koja kombinuje dizajn i performanse na najbolji način. Cilj je jednostavan: Inspirisati svijet iz Barcelone. Praviti emotivne automobile izvrsnog dizajna i impresivnih performansi.

Sa Cuprom kreiramo jedan potpuno novi koncept koji nadilazi brend; prožet je vrijednostima poput održivosti, strasti, pomicanja granica performansi, i iznad svega, stavljanja autentičnosti u praksu. Jednostavno, volimo ono što jesmo i ono što radimo. Cupra je autentična. Cijela priča oko Cupre to potvrđuje.

Lansiranje brenda je bila hrabra odluka, s obzirom na to da je marka rođena u periodu kada su drugi proizvođači eliminirali marke. Međutim, tajming se pokazao kao pun pogodak zbog velikih tehnoloških promjena. Smjena generacija je također pomogla u stvaranju nove automobilske divizije. To je promjena koju potiču mladi ljudi koji traže proizvode koji odražavaju njihove vrijednosti i obećavaju održivost.

Volkswagen grupa se može pohvaliti sa nekim od najpoznatijih brendova u industriji, kao što su Lamborghini, Bentley i Porsche. Ali sve one su marke sa naslijeđem i poviješću te prošlošću. Cupra je jedina marka u Volkswagen grupaciji koja se može povezati sa mlađim generacijama, ali i sa svim ljudima koji se jednostavno izdvajaju od konvencionalnog. Obično su predvodnici ili pokretači promjena u društvu, i ovaj brend je stvoren za njih.

U svojoj karijeri imali ste iskustvo i s ostalim automobilskim markama, koliko je drugačiji raditi i zastupati marku kao što je Cupra?

Cupra je posebna priča. Dovesti marku na tržište nije bio lagan zadatak, potrebno je zadovoljiti najstrože standarde, ali sav taj trud i rad je napravljen sa užitkom, obzirom da svaki dan iznova osjećamo oduševljenje ljudi brendom. Ljudi čine brend, a Cupra širi posebnu energiju i zato smo svi izuzetno motivisani.

Nije tajna da je Cupra nekada bila dio marke SEAT, ipak kako vrijeme prolazi sve je manje poveznica ove dvije marke?

Cupra je zaseban brend, koji se pozicionira između volumenskog i premium segmenta, izazivajući "status quo" na način kako to nije rađeno ranije. U svojih nekoliko godina postojanja, Cupra je stvorila nezaustavljivu energiju i nametnula se odlučno predvodeći pokret vođen emocijama ambicijom. To kupci prepoznaju i sve ih je više koji žele biti dio ovog našeg pokreta. SEAT u svojoj 75-godišnjoj historiji u ovom momentu raspolaže sa najbogatijom ponudom modela, međutim Cupra to diže na još veći nivo. U prvih nekoliko godina postojanja, ponudu čine već 4 modela, a u naredne dvije godine tržištu BiH ćemo predstaviti još potpuno nova 3 modela iz različitih segmenata. Naša tri nova heroja za novo doba. Siguran sam da će kupci biti oduševljeni.

Formentor je prvi zasebni model marke Cupra, te smo se uvjerili na našim testovima kako je riječ o zaista svestranom i privlačnom modelu. Za početak u našoj zemlji polažete najveće ambicije upravo u ovaj model? Koje su njegove najveće vrline?

Formentor je prvi model u istoriji ekskluzivno dizajniran i proizveden za marku Cupra, a koji je već izazvao veliki interes i postigao ogroman uspjeh i sada je ovaj crossover SUV najprodavaniji model kompanije. Pravi je magnet za nove kupce koji su u potrazi za ekskluzivnošću, inovativnošću te intuitivnim i dinamičnim doživljajem vožnje. Cupra Formentor objedinjuje prednosti vozila s vrhunskim performansama i kvalitete SUV vozila i spreman je razmaziti i najzahtjevnije vozače. Prodajne brojke su impresivne, samo prošle godine je prodato blizu 100.000 primjeraka, što čini blizu 65% ukupne prodaje marke. Otprilike u tom procentu očekujemo da prodajemo Formentor na našem tržištu u prvoj godini od lansiranja brenda.

Zanimljivo je da iako se percipira kao sportska marka Cupra nudi i vrlo racionalne opcije za Formentor i druge modele?

Formentor kao vrhunski sportski crossover dostupan je s bogatom ponudom od sjajnih pet pogonskih verzija, od osnovne izvedbe 1.5 TSI sa 150 konjskih snaga, preko dvolitarskog dizelskog i benzinskog motora u različitim varijacijama snage. Uskoro na tržište uvodimo i Cupra Leon, i započinjemo Cupra Boost kampanju, koja upravo za cilj ima zadovoljiti potrebe širokog spektra kupaca. Pored najsnažnijih verzija Leona, u ponudi će se naći i 1.5 TSI kao i 2.0 benzinski i dizelski motori. Početna cijena potpuno opremljenog modela, sa luksuznim elementima opreme kao što su presvlake sjedala u kombinaciji koža/tkanina, kamera za parkiranje, Park Assist, automatski DSG mjenjač i sl. kretat će se ispod 60.000 KM.

Cupra ne donosi samo drugačije i zabavnije automobile. Čini nam se da je cijelo iskustvo kupovine i vlasništva drugačije s ovom markom? Prodajni salon je u stvari Cupra Garage?

Mijenjamo sam koncept prodaje, kreirajući jedinstvene City garaže u gradovima, sa posebnim profilima ljudi zvanih Cupra Masteri koji iskustvo kupca podižu na jedan potpuno novi nivo. Od presudnog nam je značaja da svi koji posjete naše CUPRA garaže osjete jednu potpuno novu energiju i nastave zajedno sa nama da šire ovaj nezaustavljivi impuls. Naravno, u procesu kupovine želimo da dožive nezaboravno korisničko iskustvo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Cupra također ističe važnost povezanosti s kupcima i ljubiteljima marke? Šta je Cupra Tribe u stvari?

Ljudi čine brend. Svi koji su uključeni u Cupra priču su motivisani jednom nevjerovatnom energijom koju pokreće ova izuzetna marka. To se prepoznaje, i sve više ljudi se okuplja oko naše ideje. Svi koji su u dodiru sa brendom, razumiju ovu energiju i čine naš Cupra Tribe, pleme okupljeno oko zajedničke ideje i energije. Ljudi koji vjeruju u Cupru i voze naša auta su odvažni i imaju dozu "buntovnog" pogleda na život. Za sve naše buntovnike u prvoj godini prodaje prilikom isporuke vozila poklanjamo i Cupra Membership Box, a u saradnji sa našim finansijskim partnerima smo osigurali i izuzetno povoljne uslove za finansiranje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prvi Formentor kojeg smo testirali bio je u moćnoj verziji VZ s 310 KS. Ipak, uskoro stiže još jača i prestižnija verzija?

Uskoro na tržištu očekujemo i limitirani broj najmoćnijeg Formentora, sa oznakom VZ5. Pokreće ga tehnološki dragulj među motorima: 5-cilindarski 2.5 benzinski motor sa 390 konjskih snaga. Radujemo se što ćete biti u prilici da sjednete iza upravljača jednog takvog modela, s kojim je doživljaj vožnje podignut na jedan potpuno novi level.

Uz odlične benzinske i dizelske motore u ponudi su i priključni hibridi. Koliko su takvi modeli zanimljivi na našem tržištu?

Naši kupci imaju osjećaj brige prema životnoj sredini. Pored benzinskih i dizelskih motora sa minimalnim emisijama gasova, svakako veliku ulogu igraju i naši fantastični plug-in pogoni. Oni također garantuju užitak u vožnji zahvaljujući sinergiji benzinskog i električnog motora, a uz to su i ekonomični. Pored PHEV modela, u ljeto započinjemo prodaju prvog potpuno električnog modela marke – CUPRA Born. Sa Cupra Born modelom brend dokazuje da su elektrifikacija i sportski duh savršeni spoj. U ponudi će biti modeli s različitim kapacitetima baterija, kao i snažnijom e-Boost verzijom. Time slijedimo filozofiju cijele Volkswagen grupacije u pogledu elektromobilnosti.

Cupra je već predstavila niz novih modela, pa su tako već poznati Terramar i Tavascan, a nakon njih stiže i gradski supermini. Možemo li očekivati sve te modele i u BiH i koji bi mogao biti najzanimljivji za naše kupce?

U narednoj godini započinjemo veliku produkt ofanzivu. Tri potpuno nova CUPRA modela će biti lansirana u naredne dvije godine. Prvi je Terramar, sportski SUV koji odaje počast Terramaru, oblasti Sitges, mjestu gdje je započela cijela priča s Cuprom.

Donosit će ekonomične i snažne benzinske motore kao i potpuno novu plug-in hibridnu tehnologiju koja će omogućavati domet do 100 km na električni pogon. Upravo danas je poseban dan za Cupru. Naš impuls eksponencijalno raste. Danas u Berlinu u 18:30 predstavljamo impuls za novim upečatljivim jezikom dizajna, novi Cupra Tavascan. Cijeli event možete pratiti na platformi linkedin live. Cupra Tavascan, naš drugi potpuno električni Cupra model kao sljedeća faza putovanja, stići će na tržište 2024. godine, nakon čega slijedi prvi gradski električni automobil marke, inspirisan konceptom Cupra UrbanRebel. Vozilo koje je razvijeno za buntovniji električni svijet stiže 2025. godine.

"UrbanRebel” je više od automobila za Cupru. Ovo je model koji za cilj ima demokratizaciju električne mobilnosti. Dokaz da električni automobili ne moraju biti dosadni, već da mogu biti seksi, zabavni za vožnju i istovremeno pristupačani. Mislim da će upravo UrbanRebel biti posebno inspirativna priča.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Koji je plan Cupre u BiH, gdje vidite ovu marku u odnosu na druge marke Volkswagen grupacije i generalno na cijelom tržištu? Kojem tržišnom udjelu će težiti Cupra u BiH u narednim godinama?

Prije nego vam odgovorim na ovo pitanje, želio bih s vama podijeliti samo nekoliko pokazatelja, koji su savršen dokaz uspješnosti Cupra priče. U ovom momentu, Cupra je najbrže rastući automobilski brend u Evropi. Također, 100.000 čitatelja njemačkog auto motor und sport magazina (vjerovatno najizazovnijeg i najkonkurentnijeg automobilskog tržišta) izglasalo je Cupru za četvrti najsavremeniji brend. Samo su tri ispred nas, sva sa dugogodišnjom ostavštinom, a razlika je vrlo mala i ne postoji više niti jedan tzv. novi igrač ispred nas.

Od 2018. godine do danas, brend je osvojio preko 70 različitih prestižnih nagrada u različitim kategorijama. Vrhunac je bio trostruka nagrada za 3 Cupra modela – prestižni zlatni volan za najbolji auto u klasi, u Berlinu. Sve ovo kulminira sa rekordnim prodajnim rezultatima u svijetu, a u tom duhu nastavljamo Cupra priču i na našem tržištu. U nekoliko narednih godina, želimo dostići i prestići tržišni udio koji smo imali sa SEAT markom, iako sada prodajemo znatno ekskluzivnije, premium orijentisane modele.

Do 2025. godine želimo biti u top 10. Znamo tačno gdje želimo da idemo i obećavam vam da će biti interesantno. Uradićemo ovo na CUPRA način, kao i uvijek. Budućnost je CUPRA.