Aston Martin će od 2025. godine biti u društvu najbržih u trkama izdržljivosti
Iz Aston Martinovog odjela u kojem su zaduženi za trkaće aktivnosti starog britanskog brenda (AMR – Aston Martin Racing) stigla je potvrda da će 2025. godine u Svjetskom šampionatu u trkama izdržljivosti (WEC – World Endurance Championship) i sličnom sjevernoameričkom IMSA šampionatu nastupati s najmanje jednim prototipom u najsnažnijoj Hypercar klasi.
Očekivano, za osnovicu trkaćeg Hypercar prototipa Aston Martin je uzeo supersportski model Valkyrie koji je u cestovnom izdanju ponuđen u samo 150 primjeraka po cijeni od 3,5 miliona dolara, a karbonski dvosjed koji „potpisuje“ čuveni britanski inžinjer i dizajner Adrian Newey pokreće hibridna pogonska grupa koju čini Cosworthov 6,5-litarski atmosferski V12 motor potpomognut elektromotorom. Benzinsko-električna kombinacija proizvodi 1.176 konjskih snaga i 900 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,6 sekundi.
Prilagođen pravilima Hypercar klase (LMH – Le Mans Hypercar), Cosworthov V12 motor u Aston Martinovom trkaćem prototipu koji će se na višesatnim trkama pojaviti u bojama partnerskog tima Heart of Racing razvijat će nešto manje snage, što će svakako ići u prilog izdržljivosti, podsjetimo li se dužinu trajanja trka 12 sati Sebringa, 24 sata Daytone i 24 sata Le Mansa koje, pored ostalih, čekaju Hypercar Valkyrie.
"Vrijeme je da se u trkama izdržljivosti, među kojima je najznačajnija trka 24 sata Le Mansa, vratimo među najbrže, jer je prošlo mnogo godina od posljednje pobjede u generalnom poretku koju smo u Le Mansu ostvarili davne 1959. godine“, rekao je izvršni direktor Aston Martina Lawrence Stroll i usput dodao kako se nada da će vlasnici, čije se Valkyrie mogu registrovati i koristiti (i) na javnim cestama, voziti svoje automobile koji nisu zaslužili da stoje u garažama.