Nasljednik Renaulta 19
33

Au revoir Mégane: Renault nakon tri decenije gasi proizvodnju popularnog kompakta

A. M.
Kompaktni model francuske marke povlači se iz proizvodnje do kraja aprila. Renault ne planira razvijati njegovog direktnog nasljednika, a ime Mégane nastavit će da živi samo kao električni crossover.
Prije tri godine Renault je službeno lansirao električni Mégane E-Tech. Iako novi model nosi isto ime kao i kompaktni model francuske marke, vjerovalo se da će popularnost imena Mégane privući javnost s prvim električnim modelom nove generacije, ali to se nije desilo.

Paralelnim lansiranjem električne verzije, Renault je sugerisao da se obični Mégane sa SUS motorima neće proizvoditi još dugo. Sad smo skoro došli do tog trenutka kada ćemo se u potpunosti oprostiti od standardnog Renault Méganea. Kompaktni francuski model bit će povučen iz proizvodnje do kraja ovog mjeseca. Trenutno se hatchback verzija proizvodi u Španiji, u Renaultovoj tvornici u Palenciji, dok se sedan GrandCoupe varijanta proizvodi u Turskoj.

Renault Mégane je prvi put lansiran 1995. godine kao zamjena za stari Renault 19. Od tada do danas Renault je lansirao četiri generacije, ali je Renault uz ovaj model nudio šaroliku ponudu različitih varijanti, od coupea i sedana, preko praktičnog karavana, zatim atraktivnog kabrioleta, pa sve do svestranog minivana Scenica. Renault je s prvim Méganom i njegovim derivatima napravio pravi bum na tržištu, budući da je isporučio više od pet miliona automobila.

Prva generacija doživjela je redizajn 1999. godine, prije nego što je 2002. zamijenjena drugom. Treća generacija debitovala je 2008., a četvrta i ujedno posljednja iteracija Renaulta Méganea sa SUS motorima lansirana je 2015. godine. Druga generacija je bila najkontroverznija zbog netipičnog dizajna i ona je uticala na lošu prodaju. Aktuelni model je doživio redizajn 2020. godine, a s njim će Mégane nakog tri decenije otići u historiju.

Trendovi se mijenjaju i klasični kompakti su sve manje tražni na tržištu. Stoga francuski proizvođač automobila ne planira proizvodnju nasljednika standradnog modela. Umjesto toga, s obzirom da Renault ne želi u potpunosti napustiti ovaj segment, Mégane bi indirektno trebao biti zamijenjen s dva buduća Dacia modela, koji su trenutno u razvoju pod kodnim imenom C-Neo.