Još veća efikasnost
51

BMW-ovi i Minijevi automobili se samostalno kreću njemačkim fabrikama

Piše: D. B.
Očekuje se da će se u ne tako dalekoj budućnosti samovozeći automobili kretati ulicama svjetskih gradova, no prije nego se to dogodi, proizvođači automobila žele iskoristiti samovozeće sisteme za maksimiziranje efikasnosti proizvodnje. U BMW-ovim njemačkim fabrikama u Dingolfingu i Leipzigu, automobili se mogu kretati potpuno samostalno.

BMW testira napredne sisteme od 2022. godine, a u upotrebu ulaze u Dingolfingu. Ovdje se modeli Serije 5 i Serije 7 nakon proizvodnje sami kreću rutom dužine jednog kilometra od hala za proizvodnju do male testne staze. Nakon toga odlaze u prostor za završne radnje.

Ono što je posebno interesantno za sistem je činjenica da funkcioniše bez obzira na opremu automobila i to koliko su zapravo napredni njegovi sistemi autonomne vožnje. Razlog su LiDAR senzori postavljeni duž rute, koji sarađuju s vanjskim planerom kretanja i okolišnim modelom koji kontroliše kretanje vozila. Dingolfingov program sada prelazi iz pilotskog u serijski rad.

Pored toga, postrojenje u Leipzigu se unapređuje kako bi podržavalo isti Automated Driving In-Plant (AFW) sistem te će funkcionisati za gotovo 80 posto BMW-ovih i Minijevih modela proizvedenih u ovoj fabrici.

Sljedeće godine će BMW uvesti sistem u fabrike koje se nalaze u Regensburgu i Oxfordu, a koristit će ga i nova fabrika u Debrecenu u Mađarskoj kada započne serijsku proizvodnju.

BMW planira proširiti upotrebu tehnologije i u druge segmente proizvodnje automobila, što će omogućiti novim automobilima da se samostalno kreću kroz testne zone i preko vanjskih distributivnih područja. U budućnosti će se koristiti više on-board tehnologije u svrhu podrške vanjskih senzora.