Prva E-Klasa
80

Četiri decenije od nastanka: Niti jedan Mercedes prije, a ni poslije neće biti kao serija W124

A. M.
Mercedes-Benz obilježava četiri decenije od predstavljanja modela serije W124, koji je 1993. godine preimenovan u E-Klasu. Za ovaj automobil ne kažu bez razloga da je neuništiv i da ništa slično Mercedes više nikad neće napraviti.
U vrijeme dok je u Sarajevu trajala Olimpijada 1984. godine, Mercedes se spremao da svijetu predstavi svoju novu seriju W124. Iz nje je početkom devedesetih izvedena E-Klasa, koja je opstala na tržištu do danas kao prepoznatljiva limuzina više srednje klase.

Ovaj model je mogao da se takmiči sa BMW-om serije 5 E28 i Audijem 100, a predstavljao je nasljednika legendarne serije 123. Serija 124 se proizvodila više od 10 godina i na tržištu je bila dostupna s četiri različite karoserijske varijante: limuzina, T-Modell karavan, kupe i kabriolet.

U trenutku svog lansiranja prije 40 godina, kupcima je nuđena serija četverocilindarskih benzinskih i dizel motora, iako je Mercedes nudio verziju s V8 motorima, koji su predstavljali najsnažniju opciju u ponudi. Godine 1990. predstavljena je najpoznatija verzija ovog modela - Merdedes-Benz 500 E, koja je razvijena u saradnji sa Porscheom. Ovaj model je imao V8 motor sa zapreminom od 5,0 litara i snagom od 326 konjskih snaga, omogućavajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi i maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h.

Promjena identiteta se dogodila 1993. godine, kada je serija W124 preimenovana u E-Klasu. Ova transformacija se poklopila s lansiranjem C-Klase, koja je hijerarhijski bila ispod E-Klase i koja je ujedno zamijenila stariju seriju 190. Takođe, te 1993. godine predstavljena je performansna verzija E 60 AMG, jedan od prvih modela koji potpisuje AMG odjel. Najmoćnija verzija imala je V8 motor od 6,0 litara zapremine sa snagom od 381 KS.

Model W124 je uveo brojne inovacije. Njegova karoserija je imala aerodinamičan dizajn, dok su napredne karakteristike pasivne sigurnosti uključivale čelične ploče visoke čvrstoće, zračne jastuke, brisače koji pokrivaju cijelu površinu vjetrobrana, a što je možda najznačajnije, i prvu generaciju pogonskog sistema na sva četiri točka, poznatog kao 4MATIC.