Ovaj zanimljiv historijski osvrt donosi nam autor knjige "Fragmenti istorije automobilizma u Bosni i Hercegovini s početka 20. vijeka", Šefik Braco Emrić. Ovaj ljubitelj automobila i automobilista iz Sarajeva u svojoj knjizi je prikupio i opisao detalje o mnogim automobilima kao i ljudima i događajima vezanima za automobilzam u Bosni i Hercegovini ali i svijetu, od čega su mnogi podaci i informacije objavljeni samo u njegovoj knjizi.
Točak je učinio prekretnicu u historiji civilizacije, a pronalazak automobila uslijedio je nakon pronalaska parne mašine. Ipak mnogo prije toga, neki vizionari predviđaju pronalazak vozila koje će se kretati sopstvenom snagom, kao što su engleski filozof i naučnik Roger Bacon 1250. godine i Schon Leonardo da Vinci, najsvestraniji slikar i istraživač kojeg je svijetu dala Firenca, napravio je skice takvog vozila 1493. godine, a od početka 17. vijeka brojni konstruktori pokušavali su razviti svoja vozila.
Konačno, 1885. godine njemački inženjer Carl Friedrich Benz konstruisao je prvi praktičan automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i 29. januara 1886. godine podnio zahtjev za Patent DRP-37435. Od Carskog ureda za patente u Berlinu, 2. novembra iste godine zvanično je potvrđen Benz Patent-Motorwagen, model broj 1, automobil sa tri točka namijenjen za prevoz ljudi i pokretan benzinskim motorom. Prvo zvanično predstavljanje javnosti desilo se 3. jula 1886. godine vožnjom na Ringstrasse u Mannheimu.
Službenu dozvolu za vožnju izdala je njemačka administrativna uprava Großherzoglich Badisches Bezirksamt Mannheim, 1. augusta 1888. godine.
Bio je to prvi automobil sa tri točka i dva sjedišta, čeličnim cjevastim okvirom i jednocilindarskim nazad i horizontalno smještenim motorom zapremine 958 ccm i snage 0,75 KS koji je sa pogonom na zadnje točkove dostigao maksimalnu brzinu od 13 km/h.
Rođen 25. novembra 1844. godine kao Karl Friedrich Michael Vaillant u mjestu Mühlburg, danas općina Karlsruhe, Baden-Württemberg, od majke Josephine Vaillant i oca Johann Georg Benza, mašinovođe koji je preminuo kada je Karl imao samo dvije godine. U znak sjećanja na oca ime mu je promijenjeno u Karl Friedrich Benz. Nakon skromnog djetinjstva i visokog obrazovanja koje mu je omogućila njegova majka, Benz se zaposlio i 1872. godine oženio Berthu Ringer (1849-1944) sa kojom je imao petoro djece, Eugena (1873), Richarda (1874), Claru (1877), Thilde (1882) i Ellen (1890).
Prvi stacionarni benzinski motor koji je Benz razvio, pokrenut je u novogodišnjoj noći 1879. godine u fabrici Gasmotoren-Fabrik Mannheim koju je osnovao finansijskim ulaganjem njegove supruge Berthe, a nakon komercijalnog uspjeha sa ovim motorom 1883. godine u Mannheimu je osnovana kompanija Benz & Cie.
Jednog augustovskog dana 1888. godine sa poboljšanom verzijom ovog automobila i bez znanja svog supruga Karla, Bertha Benz je zajedno sa sinovima Eugenom i Richardom, krenula u posjet majci i obavila prvo historijsko i uspješno putovanje na duge relacije od Mannheima do Pforzheima i nazad i prešla put od 180 kilometara. Ovim putovanjem Bertha je dokazala da su probne vožnje obavezan dio za reklamno predstavljanje i razvoj novih automobila.
Spajanjem kompanija Benz & Cie i Daimler-Motoren-Gesellschaft koju su u mjestu Cannstatt osnovali njemački inženjeri Gottlieb Wilhelm Daimler (1834-1900) i Wilhelm Maybach (1846-1929), u ljeto 1926. godine nastala je kompanija Daimler-Benz AG. Daimler i Maybach predstavili su 1886. godine svoje vozilo sa četiri točka, odnosno kočije pokretane motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem, a 1901. godine u kompaniji Daimler-Motoren-Gesellschaft nastao je i prvi radikalan automobil pod nazivom Mercedes 35 PS. Počev od 1927. godine kao zaštitni znak nove kompanije, svi novi automobili nose Mercedes-Benzovu trokraku zvijezdu, a Mercedes-Benz od tada je naziv jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila i komercijalnih vozila.