Od 1995. na tržištu
20

Mercedesov popularni kombi Sprinter puni 30 godina

A. M.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Komercijalni model njemačkog brenda nastao je prije tačno 30 godina. Kako bi obilježio ovu priliku, njemački proizvođač pripremio je posebno izdanje Sprintera, kao i organizovao događaj posvećen njemu u muzeju brenda u Štutgartu.

Sprinter se prvi put se pojavio 1995. godine i do danas je prodat u gotovo pet miliona jedinica širom svijeta.

Kako bi obilježio ovu priliku, Mercedes-Benz je pripremio specijalno izdanje za jubilarnu godišnjicu aktuelnog Sprintera, kao i događaj posvećen ovom popularnom “teretnjaku” u muzeju u Štutgartu. Posjetioci muzeja će moći saznati sve o ovom modelu i kako je evoluirao u proteklih 30 godina. Izložba traje od 4. februara do 30. marta.

Novo specijalno izdanje, pod nazivom "30 Years of Sprinter", dostupno je i za verziju motora s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i za eSprinter - čisto električnu verziju njemačkog kombija. Specijalno izdanje je bazirano na Select liniji opreme i stavlja veliki naglasak na premium opremu s početnom cijenom u Njemačkoj od 58.055 eura.

Kako i kada je nastao?

Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamjena za zastarjeli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio punopravo ime, umjesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice. Prva generacija Sprintera dobila je nezavisnu suspenziju na prednjoj osovini i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vrijeme. Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih točkova (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sjedištima. Kao opcija je bio dostupan i zračni jastuk za vozača.

Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživio značajan redizajn, koji je donio revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je zračni jastuk za vozača. Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije - ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je takođe mogao biti opremljen ESP-om. Prva generacija je prodata u 1,3 miliona primjeraka.

Druga generacija lansirana početkom 2006., a treća 2018. godine

Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine zračni ovjes je uveden kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donijela 6-brzinski manuelni mjenjač i start-stop sistem. 2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vjetru.

Treća i aktuelna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje točkove. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve točkove. Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila opcioni MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic - sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog razmaka. Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.

Aktuelni model je osvježen prošle godine, a pored ažuriranog multimedijalnog sistema MBUX koji je sada dostupan kao standard, dodat je sistem aktivnog kočenja koji takođe uključuje detekciju mrtvog ugla i upozorenje na unakrsni saobraćaj.