Stiže Osmi putnik: Zamjena za Mercedesovu A-Klasu se neće svidjeti kupcima

Dizajn mu je važan, ali ne i jedina referenca. Dok čekamo da Mercedes objavi cijene nove generacije CLA Coupéa, čini se da bi i to mogao biti dodatni i još važniji adut.
Nijemci su odlučili da im dizelska i plug-in hibridna izvedba jednostavno ne treba, budući da električni domet novog CLA iznosi skoro 800 kilometara s kapacitetnijom baterijom. Električni automobili su skupi, ali novi CLA bi mogao biti iznimka. Naime, najjeftinija izvedba bi trebala koštati otprilike kao i CLA PHEV koji je još u prodaji.

Također znamo da Mercedes ovaj model pozicionirao kao epicentar jednog od svojih ključnih projekata. Međutim, kupci se pitaju šta je sa standardnom A-Klasom, konkretno, s petovratnim hatchbackom. E, planovi za petovratnu A-Klasu se kupcima možda neće svidjeti.
Iako će druga dva noviteta biti nove generacije Mercedesa GLA i GLB, koji su u pripremi, kompakta s pet vrata neće biti. Aktuelna A-Klasa će ostati dostupna još najviše 18 mjeseci, odnosno dok se novi električni CLA ne uhoda na tržištu i dok ne stigne njegova hibridna varijanta. Kada obje varijante CLA budu dostupne (električna i hibridna), što će se dogoditi oko proljeća 2026. godine, ponuda petovratne A-Klase bit će značajno smanjena dok ona potpuno ne nestane.

Ono najvažnije za brend je da je Mercedes našao zamjenu, a za kupce vjerovatno slijedi šok. Pretpostavljamo da većini kupaca neće uopšte biti drago čuti da je Smart #3 označen kao nasljednik Mercedesovog kompakta. Ovakav izbor nije slučajan. Naprotiv, ovdje se radi o dobitku za Geely i Mercedes.
Geely se fokusirao na električne automobile u Evropi. Zato će oni prvi uskoro početi agresivnije promovisati Smart, s ulogom premium brenda uz isticanje električnog pogona.

Ovaj uslov odgovara objema stranama. S jedne strane, Geely neće prodavati plug-in hibride, oni ostaju rezervisani za kinesko tržište. S druge strane, Mercedes odustaje od ove tehnologije u svojim novim kompaktima, jer želi izbjeći kanibalizam između CLA, GLA i GLB na koje je potrošio pravo bogatstvo.
Tako će Geely preko Mercedesa dobiti premium električni kompakt u Evropi, a Mercedes uštediti s razvojem nove A-Klase. S ovim potezom jedino neće biti zadovoljni kupci.