Performanse i praktičnost
11

U malobrojnom društvu superbrzih karavana je i novi Mercedes-AMG E53

E. L.
Mercedesov najsnažniji i najbrži karavan koji "potpisuje" AMG sada se krije iza oznake E53, a pokreće ga plug-in hibridna kombinacija u kojoj glavna uloga pripada trolitarskom benzinskom motoru sa šest cilindara.

Dok čekamo hoće li Mercedes-Benz u redizajniranu C-Klasu iza koje stoji AMG vratiti motor sa šest cilindara s kojim bi u penziju poslao prilično nepopularne četverocilindarske opcije koje uz elektromotore pokreću modele C43 i C63, nova najsnažnija karavanska varijanta E-Klase s kojom Mercedes održava korak s Audijem (RS6 Avant) i BMW-om (M5 Touring) već je dobila spomenuti 6-cilindarski motor.

Najsnažniju E-Klasu u praktičnijem karoserijskom izdanju (S214) koja se krije iza oznake E53 sada pokreće redni trolitarski 6-cilindarski biturbo motor s kojim stiže 449 „konja“ i 560 Nm najvećeg obrtnog momenta. Uz asistenciju elektromotora smještenog između motora i mjenjača najveća kombinovana snaga paketa iznosi 612 KS, a vrijednost obrtnog momenta za čiju je distribuciju na obje osovine zadužen 9-stepeni automatski mjenjač stiže do 750 Nm.

S baterijama (21,2 kWh iskoristivog kapaciteta) koje su smještene ispod poda prtljažnika, vozač(ica) PHEV-a može računati na prelazak do 97 kilometara bez učešća motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Snažan i brz poput prethodnika (E63) koji je pokretao 4-litarski V8 motor, novi E53 ima znatno nižu prosječnu potrošnju goriva, ali je u ovom slučaju ipak mnogo značajnije da porodici okrenut karavan iz mjesta do „stotke“ stiže za 3,9 sekundi i uz opcioni paket AMG Dynamic Plus razvija 275 km/h.