Originalan i neobičan
71

Toyotini hibridi su hit u Evropi, neobični C-HR registrovan u skoro 100.000 primjeraka

A. M.
Već drugi mjesec zaredom hibridi predvode prodaju u Evropi ispred benzinaca. Najveći doprinos ovom rastu daje Toyota, koja ne odustaje od svoje "zlatne koke", a čiji hibridi još uvijek nemaju konkurenciju. Yaris Cross i Yaris su nenadmašni u B segmentu, ali neobični C-HR je nedodirljiv u segmentu iznad.
Registracije "običnih" hibrida (HEV) porasle su za 17,5 posto u oktobru, s porastom tržišnog udjela na 33,3 posto u odnosu na 28,6 posto u oktobru prošle godine, nadmašujući drugi mjesec zaredom broj registracija benzinskih automobila.

Jedan od razloga za povećanu popularnost "mješanaca" je što je na tržištu sve manje benzinaca, a još manje dizela. Dodajmo da prodaja električnih modela stagnira, a ne ide niti svim plug-in hibridima. Takođe, zbog veće prodaje hibrida, na tržištu je sve manje vozila s ručnim mjenjačem.

Zato na tržištu imamo sve više konvencionalnih hibrida, a Toyota je, kao pionir u toj tehnologiji, očekivano lider po prodaji u Evropi. Yaris Cross i Yaris su nepremostive barijere za konkurenciju u gradskom B segmentu, Corolla je hit u kompaktnoj klasi, dok u segmentu ili bolje rečeno sve rasprostranjenijem "domu" iznad, kajmak kupi netipični SUV kakav je C-HR.

Tako je za 10 mjeseci registrovano 98.860 primjeraka C-HR-a, što je povećanje od 11 posto u komparaciji s istim razdobljem lani. Ovaj neobični SUV se prodaje isključivo kao hibrid - koji čini većinu prodaje ili kao plug-in hibrid, i nema alternativu u konvencionalnoj benzinskoj verziji, koje se Toyota svjesno odrekla u drugoj polovini prošle generacije.

C-HR zapravo privlači kupce originalnim dizajnom i neobičnom pojavom. Hibridni pogon u različitim varijantama tehnologije i snage su magnet za kupce i istovremeno njegov zaštitni znak.

Novi propisi o emisiji izduvnih gasova, koje je Evropa nametnula proizvođačima od 2025. godine stavljaju granicu CO2 emisije na 94 g/km. Zahvaljujući svoj strategiji i ulaganju u hibride, samo će Toyota od velikih igrača biti pošteđena od doprinosa u ogromnu blagajnu evropske kase. Ukoliko se ne desi neko čudo, ostale proizvođače čekaju ogromne novčane kazne, od kojih su neke i rekordne.

Za manje od mjesec dana kreće izazov što veće prodaje električnih i hibridnih vozila, a budući da većina nije dorasla tome, iz svega bi ponovo mogla profitirati Toyota. Analogno tome, očekivati je da na cestama bude više hibrida japanskog proizvođača, odnosno više Yarisa, Corolla, C-HR-ova, Priusa...