Proizvodnja u Kini
51

Električni Spring mogao bi poskupiti za 3.500, a Tesla Model 3 za 8.500 eura zbog novih poreza

A. M.
Početna cijena Dacije Spring mogla bi porasti za 3.500 eura. Takav scenarij čeka Rumune kada plan Evropske unije, da uvede carine na električne automobile proizvedene u Kini, stupi na snagu. I Tesla će se suočiti sa značajnim poskupljenjem.

Ranije ovog ljeta, Evropska komisija objavila je planove za uvođenje viših carina na električne automobile proizvedene u Kini. Ovom mjerom želi se odvratiti kineske proizvođače od ulaska na evropsko tržište vještačkim podizanjem cijena.

Predložene su više fiksne naknade za nekoliko kineskih proizvođača. Na primjer, umjesto sadašnjih 10 posto, na BYD-ova vozila carina će iznositi 17,4 posto. U slučaju Geely grupe, koja je vlasnik brendova Volvo i Polestar, primjenjivala bi se dvostruko veća carinska stopa od 20 posto, a u slučaju SAIC-a, koji je vlasnik MG, čak 38,1 posto. Ovi nameti će stupiti na snagu 4. jula.

Zbog uvođenja ovih novih indirektnih poreza cijene pristupačnih električnih automobila značajno će porasti. To je slučaj i sa Dacijom Spring, čija je početna cijena na rumunskom tržištu 16.900 eura i na koju će se plaćati porez od 21 posto, odnosno po novoj i reduciranoj stopi od 20,8 posto. Stupanjem na snagu novog sistema carinjenja, jeftini električni model marke iz Miovenija imat će početnu cijenu povećanu za 3.500 eura.

Stoga je vjerovatno da će mali Spring od jeseni ove godine imati novu početnu cijenu od 20.400 eura. Na francuskom tržištu poskupljenje će biti još veće. Tamo bi električni gradski model bio skuplji za skoro 4.000 eura u odnosu na trenutnu početnu cijenu.

Neće samo Dacia Spring biti žrtva viših cijena. Tesla model 3 bi, na primjer, na pojedinim EU tržištima mogao imao početnu cijenu povećanu za 8.500 eura, ne računajući subvencije od države. Tako će Tesla Model 3 na kraju koštati 49.490 eura, umjesto trenutnih 40.990 eura koliko košta na pojedinim EU tržištima.