Ne smiju ponoviti grešku
28

Dacia je pogriješila s prvim električnim automobilom, možda im Slovenci budu sretniji od Kineza

A. M.
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Komercijalni uspjeh Dacije Spring dostigao bi zavidan nivo da nije bilo greške u koracima, koju Rumuni ne smiju ponoviti sa sljedećom generacijom. Brend radi na rješenju koje će označiti prekretnicu na njihovom putu ka osvajanju većeg tržišta električnih automobila.

Uz malu utjehu, Dacia Spring je postigao solidne prodajne brojke od svog dolaska na tržište 2021. godine, jer je dolazak na scenu Dacijinog prvog električnog automobila izazvao veliko interesovanje publike.

Referentni brend na tržištu jeftinih automobila odlučio je da ide na elektrifikaciju po ustaljenoj praksi, ali s kuglom oko noge. Od njegovog komercijalnog lansiranja 2021. godine, više od 140.000 jedinica prodato je širom svijeta, ali Spring nikada nije doživio uspjeh jednog Sandera, a trebao je. Poređenja radi, Sandero je samo ove godine u Evropi prodat u više od 270.000 primjeraka.

Prošlogodišnje lansiranje redizajniranog Springa izazvalo je i veliko interesovanje evropske javnosti. I nije ni čudo ako uzmemo u obzir sve novotarije koje je mini rumunski SUV donio u ruhu sa sobom. Nažalost, ovo lansiranje je zasjenjeno tarifnim ratom koji je pokrenula Evropa s ciljem da zaustavi uspon kineskih električnih automobila.

Dacia se našla u veoma teškoj situaciji, jer se našla u istom košu kao i svi ostali kineski "električari" prema kojim Evropska komisija nije imala milosti te ih kaznila s dodatnim carinama. Iako se u početku špekulisalo da će se Spring proizvoditi u Evropi, Renault Grupa je odlučila da ga proizvodi u Kini. Dakle, problem je direktno povezan s porijeklom Dacijinog prvog električnog automobila.

Dakle, ne postoji adekvatno rješenje za trenutni model, pogotovo što Dacia trenutno ne razmišlja o premještanju proizvodnje Springa u Evropu. Dacia je naučila lekciju i priprema mudrije rješenje za svoju sljedeću generaciju. Umjesto mehanike od rođaka iz Indije i Kine, novi Spring (ako zadrži to ime) mogao bi biti prava bomba kada se pojavi 2027. godine, jer će preokrenuti A segment. Novajlija bi trebao biti tehnološki blizanac novog Renault Twinga po još nižoj cijeni od Francuza.

Zahvaljujući takvoj strategiji, budući električni mini iz Dacije može se proizvoditi u Evropi. Ovo je ključno kako bi se izbjeglo da određene mjere koje nameće Brisel direktno utiču na njegov komercijalni uspjeh.

Nova generacija Twinga će se proizvoditi u Novom Mestu u Sloveniji, a mjesto Smarta, koji se paralelno proizvodio s prošlom generacijom Twinga, na proizvodnoj traci bi mogao zauzeti novi Spring. Možda Slovenci za rumunsku kompaniju budu sretniji od Kineza, a Evropa konačno dobije pristupačan "domaći" električni auto o kojem svi sanjaju.