Deset godina prije roka
28

Električni automobili će u 2025. godini u Kini nadmašiti prodaju SUS vozila

Piše: D. B.
Revolucija električnih vozila ne dolazi nego je već stigla, a dokaz tome je tržište u Kini.

Za svega nekoliko godina se situacija na najvećem tržištu automobila značajno promijenila tako da električni automobili, plug-in hibridi i hibridi ruše dominaciju vozila koja koriste samo SUS motore. I to nije sve, jer će električni automobili u 2025. godini premašiti prodaju vozila sa SUS motorima prvi put u historiji.

Prema prognozama investicijskih giganata kao što su UBS, HSBC, Morningstar i Wood Mackenzie. prodaja električnih automobila u Kini će dostići 12 miliona primjeraka u 2024. godini, što je velik skok od 20 posto u odnosu na 2023. godinu. U međuvremenu se očekuje pad SUS vozila za 10 posto na manje od 11 miliona primjeraka. Ukoliko se ove brojke pokažu tačnim, električna vozila ne samo da će nadmašiti prodaju SUS vozila, nego i zvanične ciljeve.

Kineska vlada je 2020. godine postavila cilj da električna vozila čine 50 posto prodaje novih automobila do 2035. godine, no ovim tempom će zemlja preći tu prekretnicu punu deceniju ranije.

Kada se dostigne prijelazna tačka naredne godine, električna vozila će nastaviti svoj rast te bi mogla premašiti 18 miliona primjeraka do 2034. godine, govore podaci The Financial Timesa. U međuvremenu, prodaja SUS modela će slijediti putanju pada, a 2034. godine bi prodaja mogla pasti na 2,93 miliona. Očekuje se da će u 2025. godini biti prodano više plug-in hibrida nego bilo koje prethodne godine, odnosno da će prodaja dostići 4,39 miliona primjeraka. Taj broj bi mogao rasti do 6,05 miliona vozila do 2033. godine. Prodaja tradicionalnih hibrida bi se mogla kretati između 730.000 i milion primjeraka tokom nadolazećeg desetljeća.

Međutim, dok se predviđa snažna prodaja električnih vozila u budućnosti, sve oštrija konkurencija će vjerovatno "istisnuti" mnoge brendove dok se tržište kreće ka konsolidaciji.

"Groznica" električnih vozila evoluira u igru preživljavanja, a pobjednici će vjerovatno biti proizvođači koji mogu isporučiti kvalitetna vozila po konkurentnim cijenama.

Dramatični prelazak Kine na električna vozila također znači da će postojeće fabrike koje proizvode milione SUS vozila imati vrlo malo domaćeg tržišta za opsluživanje. Strani brendovi će također osjetiti udarac. U 2024. godini je tržišni udio stranih automobila pao na 37 posto u poređenju sa 64 posto u 2020. godini. Ovo pokazuje da kineski kupci sve više biraju domaća vozila na najvećem tržištu novih automobila na planeti, a to rezultira smanjenjem značajnog izvora prihoda za njemačke, japanske i američke proizvođače.