EU potvrdila zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila nakon 2035. godine

"Držimo se ciljeva za 2035. godinu, kao i na one i za 2025. i 2030. godinu", rekao je komesar za transport Apostolos Tzitzikostas.
Međutim, zbog protivljenja evropskih proizvođača i činjenice da im prijete ogromne kazne, rok za smanjenje emisija koji podrazumijeva ovu godinu je produžen do 2027. godine, što znači da će se umjesto mjerenja usklađenosti izduvnih gasova u toku samo jedne godine, obavljati mjerenje prosjeka od 2025. do 2027. godine. To znači da automobili poput modela GLS npr. mogu dobiti bolji prosjek nakon što se proda više hibrida-
Istraživačka grupa T&E je kritikovala pomjeranje roka tvrdeći da će davanje "prostora za disanje" proizvođačima automobila smanjiti pritisak na njih da proizvedu pristupačnija vozila i učiniti da Evropa dodatno zaostane za Kinom kada je riječ o proizvodnji električnih vozila i njihovom usvajanju. Također, ističe da bi ovo trebao biti posljednji ustupak proizvođačima. Grupa koja predstavlja proizvođače električnih vozila i punjača nije impresionirana produženjem roka te traži da Evropa to kompenzira "hrabrom implementacijom plana".
Postavlja se pitanje da li je neko saslušao proizvođače poput Volkswagena koji je davno donio odluku o električnoj budućnosti ili bar proizvođače električne energije te dobavljače. Desetogodišnji prelazak s benzinskog i hibridnog pogona na električni je ogromna promjena koji ne samo da znači ogromna ulaganja u istraživanja i razvoj, nego i u nove lance dobavljača, obuku i opremanje distributera i njihovih radionica. Činjenica da se rok morao pomjeriti, uprkos kaznama, pokazatelj je da je desetogodišnji cilj nerealističan. Sada proizvođači automobila imaju samo tri godine da dostignu nove ciljeve.
Sintetička goriva su u razvoju, no rok od deset godina je ipak preoptimističan, kao i širenje alternativnih goriva poput vodika. To je uprkos činjenici da EU planira pomoći proizvođačima da ubrzaju usvajanje električnih vozila putem paketa Battery Booster vrijednog 1,8 milijardi eura, koji je namijenjen finansiranju proizvodnje baterija i komponenti u Evropi.
Pored toga, potrebno je nadograđivanje električnih mreža, koje moraju biti u mogućnosti proizvesti i premjestiti energiju za ubrzanu tranziciju, dok infrastruktura za punjenje mora biti pravilno razvijena.