Automobilski Airbus
57

Evropa se ujedinjuje: Renault i Volkswagen se žele zajedno suprotstaviti konkurenciji iz Kine

A. M.
Luca de Meo, šef Renault Grupe, potvrdio je pregovore s rivalima iz Volkswagena. Prvi čovjek francuske grupacije ima viziju stvaranja svojevrsnog Airbusa evropske autoindustrije u borbi protiv Kineza.

Na konferenciji za medije, održanoj na sajmu automobila u Ženevi, Luca de Meo, šef Renault grupe, potvrdio je da je održao nekoliko razgovora sa šefovima Volkswagen grupe u pokušaju stvaranja zajedničkog fronta protiv kineskih proizvođača.

De Meo predlaže da bi evropski automobilski brendovi trebali više međusobno sarađivati kako bi proizveli cjenovno pristupačnije automobile, uključujući prevashodno električne. Takvim partnerstvom mogao bi se stvoriti svojevrsni Airbus evropske autoindustrije.

S druge strane, de Meo također kaže da je najveći izazov za evropsku autoindustriju uspostava lanca vrijednosti, koji uključuje baterije, motore i elektronske sisteme proizvedene i isporučene u Evropi. Kao primjer naveo je saradnju marki Peugeot, Citroen i Toyota u 2.000-ima na lansiranju gradskog automobila (C1, P107 i Aygo), ali i partnerstvo Alfa Romea, Lancie, Fiata i Saaba u korištenju zajedničke platforme koja je bila temelj za četiri sjajne limuzine iz devedesetih godina.

Što se tiče pregovora s Volkswagenom, de Meo tvrdi da su na dobrom putu, ali da je francuska grupacija otvorena za pregovore i sa drugima.

"Otvoren sam za svakoga ko se želi uključiti. Imamo proizvodni kapacitet. Imam platformu. Znamo šta treba napraviti", izjavio je Luca de Meo.

Za kraj, šef Renault grupe, koji je ujedno i predsjednik Udruženja evropskih proizvođača automobile (ACEA), insistirao je na bržem tempu razvoja za poslovanje protiv kineskih rivala.

"Brzina je važna protiv Kineza. Nalazimo se u nesigurnom svijetu. U prošlosti, dok smo imali automobile sa SUS motorima, mogli smo predvidjeti šta dolazi. Sada, ako vam treba četiri ili pet godina da reagujete, prekasno je", zaključio je de Meo.

Naime, u medijima se ranije pojavila informacija da će novi električni Twingo ustvari biti donor za budući gradski Volkswagen model s pristupačnom cijenom. Stoga, pregovori između dva evropska giganta nisu novost, ali evidentno je da Evropa mora biti ujedinjena više nego ikad prije i da mora požuriti.