Kao što je ranije najavljeno, istraga Evropske komisije je ustanovila da lanac vrijednosti električnih automobila u Kini ima koristi od nepravednog subvencioniranja koje prijeti da nanese ekonomsku štetu proizvođačima električnih automobila u Evropskoj uniji.
Kao rezultat toga, carina će stupiti na snagu nakon objavljivanja u Službenom listu.
Prema zvaničnoj internet stranici Evropske unije, EU i Kina nastavljaju raditi na pronalasku alternativnih rješevnja koja bi efikasno riješila probleme ustanovljene istragom. Komisija ostaje otvorena za pregovore individualnim izvoznicima, što dozvoljavaju pravila EU i Svjetske trgovinske organizacije.
Od stupanja mjera na snagu, kineski proizvođači električnih automobila podliježu sljedećim carinama:
- BYD 17 posto
- Geely 18,8 posto
- SAIC 35,3 posto.
Carina za ostale kompanije iznosi 20,7 posto. Nakon obrazloženog zahtjeva za individualni pregled, Tesli će biti određena carina od 7,8 posto. Sve druge kompanije koje ne sarađuju imat će carinu od 35,3 posto.
Konačne carine će biti naplaćene od stupanja na snagu. Privremene carine uvedene na uvoz električnih vozila iz Kine, koje su uvedene 4. jula ove godine, neće se naplaćivati.
Mjere će isteći na kraju petogodišnjeg perioda, osim ako se ne pokrene preispitivanje isteka prije tog datuma.
Podsjetimo, istragu je najavila predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen tokom svog govora o stanju u Evropskoj uniji 13. septembra. Ova odluka je zasnovana na rastućim dokazima o nedavnom brzom porastu izvoza električnih vozila niske cijene iz Kine u EU.