VREMEPLOV
0

Ferrari 365 P Berlinetta Speciale: Jedini Ferrari model s tri sjedišta

A. M.
Među epskim brojem umjetničkih djela na točkovima koja su nastala u Maranellu navest ćemo samo neka od legendarnih imena kao što su kultni 250 GT Berlinetta Lusso, elegantni 308 GTB, odvažni Testarossa ili F40 koji izaziva strahopoštovanje. I Ferrari 365 P Berlinetta Speciale je jedan od njih.

Igrom slučaja, sve te legendarne Ferrarijeve cestovne automobile dizajnirao je studio Pininfarina, vjerovatno najveći partner koji je uvijek bio uz Cavallino Rampante (talij. Propeti konjić). Ova trajna veza, koja traje više od šest decenija izrodila je približno 200 Ferrarija pod umijećem Pininfarininog dizajna.

Ferrari 365 P Berlinetta Speciale izvanredan je dragulj u slavnom svijetu automobilskih remek-djela iz zlatnog doba 1960-ih, a također ga je dizajnirao Pininfarina. Temeljen je na dizajnu Alda Brovaronea, koji je kasnije postao Pininfarinin voditelj stila, a također je ''nacrtao'' i legendarni Ferrari Dino. Rođena u eri kada su dizajn i performanse bili gurnuti do krajnjih granica, ova jedinstvena kreacija utjelovljuje Ferrarijevu težnju za automobilskom izvrsnošću, unatoč tome što nije dobila zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju.

Proizvedena samo dva primjerka

Sa samo dva primjerka ikada proizvedena, 365 P Berlinetta Speciale vrlo je traženo i ekskluzivno blago, prikazujući vrhunac Ferrarijevog inžinjerskog umijeća i dizajnerskih granica. Korijeni Ferrarija 365 P Berlinetta Speciale vežu se za Pariški sajam automobila 1966., gdje se prvi put pojavio u javnosti. Kao cestovni nasljednik legendarnih trkaćih automobila Ferrari Le Mans iz 1960-ih, od samog je početka bilo očito da je 365 P Berlinetta Speciale predodređen za nešto unikatno.

Duge, široke linije, naglašeni blatobrani i nepogrešiva Ferrarijeva prednja maska pridonijeli su zadivljujućoj privlačnosti modela. Nisko spuštena karoserija i prepoznatljiva trostruka stražnja svjetla dodatno su naglasili njegovo sportsko nasljeđe.

Prvi prototip, ukrašen elegantnom nijansom bijele gardenije, imao je tako izuzetne linije da je zarobio srce Giannija Agnellija – budućeg vlasnika Ferrarija. Oduševljen njegovim sjajem, naručio je drugu kopiju automobila, koja je sljedeće godine stigla u Torino, presvučena metalik sivom bojom i ukrašena ogromnim stražnjim spojlerom.

Vanjski izgled pokazao je razne zadivljujuće detalje, uključujući pionirski stakleni krovni otvor, vidljivi čep rezervoara za gorivo, aerodinamične otvore koji krase lukove točkova i četiri cijevi izduva koje ističu njegov pedigre performansi.

Tri sjedišta – Vozač u sredini!

Ipak, najveće iznenanđenje bilo je skriveno u kabini – konfiguracija sa tri sjedišta s vozačevim položajem u sredini bila je presedan. Ovaj originalni raspored, rijetkost u autoindustriji, nagovijestio je koncept koji će steći važnost gotovo tri decenije kasnije s pojavom McLarenovog hiperautomobila F1.

365 P Berlinetta Speciale imala je laganu aluminijsku karoseriju, stručno izrađenu za optimizaciju aerodinamike i ukupnih performansi. Šasiju je činio čelični cjevasti okvir, pružajući robustan temelj za visoke performanse. Korištenje laganih materijala pridonijelo je agilnosti.

Gromoglasni V12, jedno bregasto i tri Weberova karburatora

Ispod svoje izvanredne vanjštine, Ferrari 365 P Berlinetta Speciale hvalio se snažnim i inovativnim pogonskim sklopom posuđenim uglavnom iz trkaćeg 365 P2. Gromoglasni 4,4-litarski Tipo 245 V12 motor pokretan s tri Weberova karburatora oslobađao je moćnih 375 KS pri 7500 o/min. Arhitektura motora temeljila se na izvedbi Colombo V12, koji je stekao cijenjeni status u Ferrarijevoj inžinjerskoj ostavštini.

Motor V12 imao je jedno bregasto vratilo u glavi motora po nizu cilindara, što je omogućilo optimalan protok zraka i mješavinu goriva. Blok motora i glave cilindra izrađeni su od aluminija, što pridonosi smanjenju težine i efikasnom odvođenju topline. Korištenje paljenja s dvije svjećice osiguralo je poboljšano izgaranje i isporuku snage.

Ručni mjenjač s pet stupeni prenosa iskoristio je snagu motora, omogućivši precizne promjene brzina. Lagana karoserija i snažan motor omogućili su 365 P Berlinetta Speciale da ubrza od 0 do 100 km/h za munjevitih 5 sekundi, dok je najveća brzina premašivala 245 km/h, čvrsto etablirajući automobil kao jedno od najbržih cestovnih vozila svoje ere.

Sofisticirana postavka ovjesa sadržavala je nezavisna poprečna ramena sa zavojnim oprugama sprijeda i dizajn stražnje polukrute osovine, osiguravajući besprijekorno upravljanje i stabilnost. Nisko težište automobila i dobro uštiman ovjes pridonijeli su njegovom izvrsnom ponašanju na cesti, pružajući uzbudljivo i staloženo iskustvo vožnje.

Ponuda od 23 miliona dolara

Proizvodnja Ferrarija 365 P Berlinetta Speciale bila je ograničena na samo dva primjerka - što je dokaz njegove ekskluzivnosti i rijetkosti. Jedan je model isporučen slavnoj porodici Chinetti, dok se drugi navodno našao i u SAD-a u posjedu cijenjenih privatnih kolekcija.

Tokom godina, ova dva modela postali su cijenjeni simboli Ferrarijeve ostavštine, koje njeguju entuzijasti i kolekcionari. Njihova rijetkost i značaj u automobilskoj historiji učinili su ih vrlo traženima na aukcijama, s astronomskim cijenama.

Poznati uvoznik Ferrarija u Sjedinjenim Državama, Luigi Chinetti, nabavio je netaknuti bijeli prototip, označavajući početak jedinstvene sage o vlasništvu. Izvorni model mijnejao je vlasnika ne jednom nego dvaput, jer ga je prodao i ponovno kupio. Zadnje pojavljivanje na aukciji bilo je 2014. godine (na satu je stajalo samo samo 7965 km). Unatoč nevjerovatnoj ponudi od preko 23 miliona USD, ponuda je odbijena, naglašavajući neprocjenjiv značaj ovog automobilskog dragulja.

''Tre-posti'' (tri sjedišta na talijanskom) zauvijek će stajati kao veličanstveni testament Ferrarijeve težnje automobilskom savršenstvu. Njegov bezvremenski dizajn i neusporedive performanse učvrstili su njegovo mjesto jednog od najcjenjenijih i najekskluzivnijih Ferrarija ikada stvorenih od strane inžinjera i dizajnera koji su oživjeli ovaj izvanredni stroj.