Jedan od najskupljih
7

Ferrari 412P Berlinetta prodan za 30,25 miliona dolara

D. B.
Lista najskuplje prodanih Ferrarijevih automobila u historiji treba biti dopunjena nakon što je model 412P Berlineta pronašao novog vlasnika.

Na aukiciji kuće Bonhams je proteklog vikenda prodan Ferrari 412P Berlinetta iz 1960. godine po cijeni od 30,25 miliona dolara. Automobil s V12 motorom je bio namijenjen privatnim trkaćim timovima šezdesetih godina prošlog stoljeća te pripada Ferrarijevoj P seriji oživljenoj modelom 499P, koji pokreće hibridni V6 motor kao i 296 GTB.

Proizvedena su samo dva primjerka, a onaj koji je prodan prije nekoliko dana nosi broj šasije 0854.

Upravo ovaj automobil je dostavljen timu Colonela Ronnieja Hoarea koji se takmičio u World Sportcar Championshipu te učestvovao na utrkama kao što su 1.000 kilometara Spa i 24 sata Le Mansa. Pobijedio je na utrci Nuremberg 200 km 1968. godine, Solituderennen u Hockenheimu i na Velikoj nagradi Švedske.

Hoare je 1968. godine odlučio povući svoj tim iz takmičenja zbog promjena pravila, a Ferrari 412P je kupio vozač David Piper. Međutim, nedugo zatim ga je 1969. godine prodao Amerikancu Chrisu Cordu iz Philadelphije.

Od tada je automobil promijenio nekoliko vlasnika u Japanu i Velikoj Britaniji, a 2005. godine je restauriran u formu iz 1967. godine. Vraćena je originalna karoserija, kao i numerisani repni dio te vrata. Automobil i danas ima originalnu šasiju, motor i mjenjač. Legalan je za cestu, a pokreće ga 4,0-litarski atmosferski V12 motor koji razvija 420 KS. Također, automobil ima disk kočnice na sva četiri točka, nezavisno ogibljenje s nejednakim ramenima i spiralnim oprugama, stabilizator i petostepeni Ferrarijev manuelni mjenjač.

S cijenom od 30.255.000 dolara, riječ je o šestom najskuplje prodanom Ferrariju u historiji, kao i četvrtom najskupljem koji je prodan na jednoj aukciji.

Na vrhu liste je Ferrari 250 GTO (4153GT) iz 1963. godine koji je prodan za 70 miliona dolara, a potom slijedi još jedan 250 GTO iz iste godine (5111GT) za kojeg je vlasnik izdvojio 52 miliona dolara. Lista se nastavlja i trećim modelom 250 GTO iz 1962. godine, koji je plaćen 48 miliona dolara. Potom slijedi Ferrari 250 GTO iz 1962. godine (3851GT) za koji je izdvojeno 38 miliona dolara, a onda i Ferrari 335 S Spider Scaglietti iz 1957. godine s cijenom od 36 miliona dolara.