Fiesta, Mondeo, Galaxy...
98

Fordov tržišni udio u Evropi opada, kupcima nedostaju klasični modeli

A. M.
Iako se Ford smatra lokalnim proizvođačem, on gubi nekadašnju poziciju među brendovima u Evropi. SUV i crossover modeli očito nisu rješenje za sve, kupcima jednostavno nedostaju Fiesta, Mondeo, Galaxy...

Evropska filijala Forda, sa sjedištem u Velikoj Britaniji i Njemačkoj, decenijama je osiguravala da matična automobilska kompanija preko nje nudi Evropljanima automobile po njihovom ukusu.

Fordovi modeli: Fiesta, Escort, Transit, Sierra, Mondeo, Focus i drugi, postali su legende u prošlosti. Kupci su ih prihvatali uglavnom zbog odličnih voznih osobina, zbog kojih su spadali u sam vrh svojih klasa.

Ali posljednjih godina, evropski Ford je doživio pad slave koju je nekad uživao, a samim tim i pad prodaje. Dobrim dijelom je kriva i elektrifikacija, zbog koje je Ford Europe ugasio skoro sve popularne modele. Mondeo je nestao iz asortimana 2022., a prošle godine je okončana proizvodnja Ford Fieste, čija je prva generacija predstavljena davne 1976. godine. Ford je prije toga otpisao C-Max, Galaxy i S-Max. Iduće godine se oprašta i kompaktni Focus.

Za sve ove modele bi se našlo dovoljno kupaca kojima ne treba ili koji ne žele alternative u vidu crossovera ili SUV-ova. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), prodaja Forda u Evropskoj uniji i zemljama EFTA-e pala je za 16,9 posto na 226.365 automobila ove godine. Istovremeno, prije 10 godina Amerikanci su prodavali duplo više automobila na našem kontinentu.

Fordov udio pao je u odnosu na prethodnu godinu sa 4,1 na 3,3 posto. U Njemačkoj, koja uglavnom uzima brend za svoj, "Plavi oval" ima udio od 3,7 posto. Prije 10 godina, međutim, iznosio je 7,1 posto. Segment malih automobila, koji je Ford napustio prošle godine s penzionisanjem Fieste, zabilježio je 956.865 registracija u Evropi u prvoj polovini ove godine. To je 5,7 posto više u odnosu na prethodnu godinu, ali Ford više nije prisutan u B segmentu.

Dobro su prošli i klasični kompakti. Sa 837.351 registrovanih primjeraka ili 11,5 posto više nego u istom period lani, u kojima Ford ima predstavnika u vidu "umirućeg" Focusa sa ograničenim rasponom pogonskih jedinica. Unatoč padu od skoro 20 posto, Focus uspijeva ostati među najboljima, ali ni s pola količine koju je realizovao VW s Golfom.

Iako se Fordova strategija sa orijentacijom na crossovere i SUV vozila isplatila, budući da su modeli Puma i Kuga među najprodavanijim i najuspješnijim, konvencionalne alternative očigledno nedostaju. A naglasak na električnim automobilima još uvijek ne funkcioniše.

Ford je nedavno predstavio dva lokalna SUV-a bez CO2 emisija, Explorer i Capri, pridruživši ih dominantnijem Mustangu Mach-E. Međutim, kupcima nedostaju "normalni" automobili poput Fieste, Mondea, ali i MPV-ova S-Max i Galaxy. No, njih nema, niti će ih u budućnosti biti.