Ford u novembru obustavlja proizvodnju Focusa
Kompanija Ford će obustaviti proizvodnju svog modela Focus u novembru ove godine, stigla je zvanična potvrda.
Kompanija Ford će obustaviti proizvodnju svog modela Focus u novembru ove godine, stigla je zvanična potvrda.
Još prije 10 godina analitičari su upozoravili da je tada u Evropi najpopularnija - kompaktna ili tzv. Golf klasa - doživjela vrhunac i da je čeka pad slave, jer su se kupci počeli okretati alternativama, a brendovi ludovati s cijenama. Nisu pogriješili, pad za 10 godina je brutalan, a krivci su svi pomalo.
Ova 2025. je najvažnija godina za većinu evropskih proizvođača automobila, ali jedna od najtežih za Ford. Plavi oval se suočava s osipanjem nama popularnih vozila, jer je više fokusiran na električne automobile i nestanak posljednjeg od onih koji su obilježili jednu mini eru.
Iako se Ford smatra lokalnim proizvođačem, on gubi nekadašnju poziciju među brendovima u Evropi. SUV i crossover modeli očito nisu rješenje za sve, kupcima jednostavno nedostaju Fiesta, Mondeo, Galaxy...
Proizvodnja Fordovog kompakta, koji se mahom oslanja na SUS motore, bit će prekinuta krajem 2025. godine. Ford je istovremeno potvrdio da će u njemačkoj fabrici u Saarlouisu ugasiti 3.500 radnih mjesta.
Evropska filijala američkog proizvođača automobila pala je na jako niske grane. Stručnjaci smatraju da će gašenje Focusa iduće godine, jednog od dva preostala bitna "stara" modela, marku dovesti u ozbiljne probleme i još nižu poziciju na evropskom tržištu na kojem Ford bilježi pad od 17,5 posto.
Četvrta generacija kompaktnog Forda na većini evropskih tržišta se prodaje samo kao hatchback i karavan s pet vrata. No, na nekim tržištima, uključujući i bosanskohercegovačko, dostupna je i klasična limuzina.
Mnogi će reći da Njemačka nije što je nekad bila. Kao samo jedan u nizu proizvođača, Ford će iduće godine postepeno ugasiti popularni model Focus i posljedično tome otpustiti 3.500 radnika u tvornici u Saarlouisu, koja je otvorena davne 1970. godine.
Tvornica u njemačkom Saarlouisu ponovo je na putu zatvaranja nakon što su propali pregovori s potencijalnim investitorom - navodno kineskom kompanijom.
Fordovi modeli Focus i Fiesta definitivno neće doživjeti električni tretman te se pripremaju za odlazak u penziju.